Posun smerom k elektrickým autám naozaj núti výrobcov áut hľadať si novú identitu – aj tú vizuálnu. Iba pred pár dňami tak spravila napríklad juhokórejská Kia. Podľa jej predstaviteľov automobilky nové logo ukazuje práve ambíciu spoločnosti stať sa jedným z lídrov na trhu a je zároveň symbolom nového významu a hodnôt značky. Tá to vníma ako svoj verejný záväzok, preto logo vraj pripomína rukou písaný podpis. Jeho rastúce krivky vizualizujú rastúce ambície spoločnosti. Posúďte ho sami:

Škoda je v podobnej situácii, taktiež svoju pozornosť zameriava na elektrické autá. Zmena loga by teda prichádzala do úvahy, aj keď je z nášho pohľadu nepravdepodobná. Veď logo v podobe, v akej ho poznáme dnes, skutočne veľakrát nemenila. Povestný „okrídlený šíp“ je na scéne od roku 1926. Zaujímavé je, že jeho pôvod a vlastne ani autor, nie sú dodnes známi. Zväčša sa v tejto súvislosti spomína vtedajší obchodný riaditeľ spoločnosti T. Maglič a je interpretované ako štylizovaná hlava indiána s čelenkou, doplnená šípom.

Pôvodne bolo modré. Zelené v čiernom kruhu sa objavilo až v roku 1999 a bez väčších zmien vydržalo do roku 2011. Zelená symbolizovala ekologický prístup, čierna dlhú tradíciu a vážnosť značky. V roku 2011 prišlo k tretej výraznejšej zmene. Logo je v decentnom striebornom, respektíve chrómovanom kruhu, okrídlený šíp v ňom sa proporčne zväčšil a samotná zelená má výraznejší a sviežejší odtieň. Následne sa už len v roku 2016 presunul nápis „Škoda“ pod logo, pôvodne bol nad ním.
Na druhú stranu – o jeho zásadnej inovácii sa hovorilo už v roku 2019, keď sa objavili návrhy, v ktorých bol vypustený šíp. Ten chýba aj v najnovšom návrhu, kolujúcom internetom. Objavil na Instagrame a zverejnil ho server Cochespias s odkazom na ďalší zdroj, tvrdiaci, že ide o jednu z vizualizácii nového loga mladoboleslavskej automobilky. Tá podobné veci zásadne nekomentuje. Páči sa vám tento návrh?