VW nesplnil emisné limity. Na stole má stomiliónový účet

, 27.01.2021 14:00

Pokuty za neplnenie emisných limitov sú realitou. Nemecký Volkswagen už priznal, že bude platiť sankcie. A spolu s ním aj zákazníci.

Volkswagen zvýšil predaje elektrifikovaných áut...
Volkswagen zvýšil predaje elektrifikovaných áut vlani o viac ako štvornásobne na 315 400 kusov. No na splnenie normy to nestačilo. Veľký úspech zaznamenal najmä s elektrickým hatchbackom ID.3. Napokon, samotná značka VW, sa do limitov zmestila. Autor: Volkswagen

Už vlani mali automobiloví výrobcovia dosiahnuť v Európe zníženie flotilových emisií na úroveň 95 gramov CO2 na kilometer. Pre mnohých to ale bola príliš ťažká úloha. Napríklad aj pre najväčší automobilový koncern planéty – Volkswagen. Ten už v závere minulého roka naznačil, že sa mu emisné ciele v EÚ s najväčšou pravdepodobnosťou splniť nepodarí. Dnes má na stole účet.

Volkswagen síce znížil medziročne emisie svojich predaných vozidiel v Európe o približne 20 percent, na 99,8 gramu na kilometer, no to stále nestačilo. Je to totiž o 0,5 g/km viac (limit je pohyblivý vzhľadom na priemernú hmotnosť áut). „Tesne sme minuli cieľ pre vozový park za rok 2020, prekazila to najmä pandémia COVID-19,“ uviedol generálny riaditeľ Herbert Diess. Práve tá mala zapríčiniť, že sa koncernu nepodarilo dostať na trh dostatočný počet nízkoemisných vozidiel.

Samotná značka Volkswagen však limity splnila, podobne ako luxusné Audi. Naopak, nepodarilo sa to českej Škode a pravdepodobne ani Bentleyu, Lamborghini či Porsche. Diess však dúfa, že sa automobilke podarí cieľ splniť tento rok, pretože jej hlavné značky ešte len prichádzajú s novými elektrickými modelmi. Podľa hovorcu automobilky znamená prekročenie emisného limitu pre koncern pokutu viac ako 100 miliónov eur. Brusel totiž napriek pandémii nezľavil zo svojich emisných nárokov.

Volkswagen už dávnejšie uviedol, že prísnejšie emisné ciele v únii ho donútia do roku 2030 zvýšiť podiel predaja hybridných a elektrických áut v Európe až na 60 % z pôvodne predpokladaných 40 percent. Dodávky elektrických áut do krajín EÚ, Británie, Nórska, ale aj na Island vlani zvýšil viac ako štvornásobne na 315 400 áut. To z neho robí jednotku na trhu s elektrickými vozidlami v západnej Európe so zhruba štvrtinovým podielom. Veľký úspech zaznamenal jeho elektrický hatchback ID.3.

Paradoxne, nemeckí konkurenti Daimler a BMW už oznámili, že sa im vďaka vyššiemu predaju elektrických áut limity CO2 splniť podarilo. Je to prekvapivé, pretože za prvých 10 mesiacov vlaňajšieho roka limity vysoko prekračovali. V poslednom štvrťroku malo však dôjsť k rapídnemu nárastu predajov ich nízkoemisných vozidiel. Experti sa však domnievajú, že za tým stojí masová registrácia už vyrobených elektromobilov a plug-in hybridov na samotné automobilky a ich dílerov a nie reálne predaje.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#VW #Volkswagen #pokuty #emisie CO2 #emisie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek