
Aj napriek pandémii sa vlani podarilo uskutočniť všetky kolá tradičnej novinárskej ankety Auto roka v Slovenskej republike. A to vrátane decembrových testovacích jázd siedmich finálových modelov. Dnes tu máme výsledky, z ktorých budú mať radosť najmä v Mladej Boleslavi. Víťazom 25. ročníka je totiž štvrtá generácia Škody Octavia pred Hyundaiom Tucson a Land Roverom Defender. Rozhodla o to 15-členná porota slovenských motoristických novinárov.
O víťazstve Octavie niet najmenších pochybností. Prvú priečku zaujala s vysokým bodovým náskokom. Získala až 90 bodov. Hyundai ich mal 68 a Land Rover Defender 47. Český bestseller tak preberá žezlo po vlaňajšom víťazovi, presnejšie hneď dvoch, pretože v roku 2020 získali rovnaký počet bodov Toyota Corolla a Suzuki Jimny. Octavia sa pritom musela vyrovnať s faktom, že v čase voľby už nebola horúcou novinkou, tak ako napríklad ambiciózne kórejské SUV. Napriek tomu presvedčila tradičnými hodnotami značky, ktorá si zakladá na praktických riešeniach.
Silnou stránkou Octavie je aj široká paleta verzií – od hatchbacku a kombi cez out-doorovú Octaviu Scout 4×4 až po Octaviu RS. K tomu pridáva na výber benzínové, naftové aj plug-in hybridné pohony iV. Vo verzii G-Tec dokáže navyše tankovať zemný plyn (CNG), čo z nej robí veľmi komplexný produkt. Na tieto argumenty nedokázali nájsť súperi dostatočnú odpoveď. Najviac sa k nej priblížil Hyindai Tucson s inovatívnym dizajnom, neviditeľnými svetlami v tvare „anjelských krídiel“ a tiež hybridnými pohonmi.
Výsledky Auto roka v SR 2021
Poradie | Model | Počet bodov |
---|---|---|
1. miesto | Škoda Octavia | 90 bodov |
2. miesto | Hyundai Tucson | 68 bodov |
3. miesto | Land Rover Defender | 47 bodov |
4. miesto | Citroën C4 | 43 bodov |
5. miesto | Honda Jazz | 38 bodov |
6. miesto | Kia Sorento | 34 bodov |
7. miesto | Toyota Yaris | 30 bodov |
Defender, vyrábaný v Nitre, zas zaujal obrovským generačným prerodom off-roadovej klasiky na digitálny off-road pre 21 storočie. Štvrtá priečka nového Citroenu C4 je asi najväčším prekvapením. Sympatie si získal nevšednou karosériou kombinujúcou prvky klasických hatchbackov a crossoverov. Nie je tiež tajomstvom, že čoskoro dorazí v čisto elektrickej verzii. Porazil dokonca aj mimoriadne praktickú Hondu Jazz so sedadlami Magic seats a výlučne hybridným pohonom e:HEV. Šiesta priečka patrí novému luxusnému SUV Kia Soerneto a siedma Toyote Yaris.
Kým pre drahé Sorento je to dobrá vizitka, v Toyote budú z siedmeho miesta asi mierne sklamaní. Yaris totiž urobil veľký generačný pokrok v dizajne, hybridnom pohone, konektivite aj v asistenčných systémoch. Pripomeňme, že sedem finalistov vybrala novinárska jury, v ktorej má denník Pravda až dvoch zástupcov, začiatkom decembra. Následne musel každý z členov poroty rozdeliť 25 bodov medzi jednotlivé modely s tým, že jednému mohol prideliť maximálne 10 bodové hodnotenie. Táto metodika je totožná s celoeurópskou anketou Car of the Year (COTY).
Či sa vkus slovenských novinárov zhoduje s tými európskymi, sa dozvieme v marci, kedy budú oznámené výsledky COTY 2021. V slovenskej finálovej sedmičke sa ocitli štyri modely z európskeho finále. Týkalo sa to Citroenu C4, Land Roveru Defender, Škody Octavia a Toyoty Yaris. Naopak, slovenská jury neposlala do finále elektrický VW ID.3, športové SUV Cupra Formentor ani hriešne drahý elektrický Fiat 500.
1. miesto: Škoda Octavia – 90 bodov

2. miesto: Hyundai Tucson – 68 bodov

3. miesto: Land Rover Defender – 47 bodov

4. miesto: Citroën C4 – 43 bodov

5. miesto: Honda Jazz – 38 bodov

6. miesto: Kia Sorento – 34 bodov

7. miesto: Toyota Yaris – 30 bodov
