Mitsubishi v lete oznámilo, že v Európe už nepredstaví žiaden nový model vrátane dlhoočakávaného Outlanderu tretej generácie. Táto stratégia v podstate znamenala, že japonská automobilka opustí európske teritórium, kde dlhodobo nedokázala zvýšiť svoj trhový podiel nad jedno percento. Situáciu mali skomplikovať aj extrémne limity Európskej únie na znižovanie emisií. No potom došlo ku korekcii. Mitsubishi oznámilo, že na niektorých európskych trhoch predsa len ešte uvedie jednu novinku.
Za touto zmenou postoja mal stáť tlak rozhnevanej nemeckej a francúzskej dílerskej siete, ktorá si vymohla, aby japonská automobilka využila svoje skúsenosti s plug-in hybridným pohonom a „láskavo“ doviezla do Európy aspoň vynovené SUV Eclipse Cross. Toto športové SUV totiž dostalo spolu s faceliftom aj plug-in hybridný pohon z Outlanderu ako stvorený pre prísne emisné limity. A tak sa aj stalo.
Európske predaje Mitsubishi sa síce v januári zrútili takmer na nulu, no Eclipse Cross PHEV si ešte kúpiť môžete. A nemusí ostať len pri ňom. Ako totiž informuje Financial Times, Mitsubishi zvažuje, že by mohlo v rámci aliancie s Renaultom a Nissanom využiť synergiu a začať vyrábať autá pre Európu priamo v závodoch Renaultu. O tomto kroku, ku ktorému tlačia Mitsubishi alianční partneri, sa má vraj rozhodnúť na zasadaní správnej rady. Renaultu by to vyhovovalo, keďže momentálne má kvôli pandémii nevyťažené kapacity.
Mitsubishi sa však obáva, že do jeho politiky bude zasahovať francúzska vláda, keďže v Renaulte vlastní 15 % balík. Renault má zas v Nissane 43-percentný podiel a ten vlastní 34 % automobilky Mitsubishi. Ak všetko dobre dopadne, nie je vylúčené, že v Európe uvidíme nielen Eclipse Cross ale predsa len aj novučičký Outlander, ktorý sa už predstavil v USA a ktorý nepochybne dostane aj hybridnú verziu s nabíjateľnými batériami. Kvôli zníženiu nákladov je základom Outlanderu platforma spoločná s novým Nissanom X-Trail.
Pripomeňme, že Mitsubishi predalo svoj európsky závod v Holandsku už v roku 2012 a minulý rok oznámilo reštrukturalizáciu, ktorá mala japonskej automobilke znížiť fixné náklady o pätinu. Práve tá obsahovala aj plán stiahnutia z Európy a sústredenia sa na trhy juhovýchodnej Ázie, kde majú tri diamanty stále silnú pozíciu. Rozhodnutie však vyvolalo napätie v aliancii. Na konci augusta navyše zomrel dlhoročný šéf Mitsubishi Osamu Masuko.