
Audi sa vrhlo do elektromobility. Najprv predstavilo SUV e-tron, potom jeho športový derivát e-tron Sportabck a následne 4-dverové kupé e-tron GT. To ale nie je koniec. Ako automobilka naznačila vlaňajšími konceptmi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback, chystajú sa ďalšie dva. Veď do roku 2025 chce mať Audi deväť čisto elektrických áut, ktoré majú tvoriť až 40 % jeho predajov. Q4 e-tron bude pritom prvým Audi, ktoré využije elektrickú platformu MEB, známu zo Škody Enyaq iV, VW ID.3 a ID.4 a čoskoro aj zo Seatu El Born, ktorý sa predstavil zatiaľ ako koncept.

Väčší e-tron využíva totiž platformu MLB Evo a e-tron GT zas základy J1 z Porsche Taycan. Napriek tomu, že Q4 e-tron premiéra ešte len čaká, mnohé automobilka z Ingolstadtu už prezradila. Poznáme napríklad rozmery. Na dĺžku bude mať 4 590 a na výšku 1 613 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 760 mm bude zhodný s Enyaqom. Prémiový punc by mal novinke dodávať dizajn s typickým rukopisom Audi. Ten však zatiaľ ostáva skrytý pred zrakmi zvedavcov pod kamuflážou predsériových testovacích prototypov. Zato tu máme prvé oficiálne snímky interiéru, kde sa okrem 10,1– alebo 11,6-palcového infotainmentu objavuje aj 10,25-palcový digitálny kokpit.

To je rozdiel v porovnaní s Enyaqom aj ID.4, ktoré disponujú len malým prístrojovým panelom. Chýbať nebude ani head-up displej s rozšírenou realitou. Prémiový status podporia kvalitné materiály a sofistikovanejší dizajn palubnej dosky. Audi sľubuje veľkorysý priestor, tak pre posádku, ako aj pre batožiny. Pod zadným vekom bude od 520 do 1 490 litrov, to podľa polohy zadných operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40. V samotnej kabíne má byť ešte ďalších 24,8 litra odkladacích priestorov na menšie predmety. O technike zatiaľ nepadlo ani slovo, tá však nemôže byť zásadne odlišná od Enyaqu a ID.4.
Batérie by tak mohli mať kapacitu 60 alebo 80 kWh. Podľa toho a použitia jedného alebo dvoch elektromotorov by sa mal výkon pohybovať od 132 do 225 kW a dojazd od 390 do 510 km. Koncepty Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback boli vybavené najvýkonnejšou verziou pohonu. Predný elektromotor disponoval výkonom 75 a zadný 150 kW. Štúdie blízke sériovej verzii tak zrýchľovali na stovku za 6,3 sekundy a dosahovali maximálnu rýchlosť 180 km/h. Premiéru môžeme očakávať na jar. Neskôr sa ku klasickému Q4 e-tron pripojí športová verzia Sportback so splývavou siluetou kabíny.