Jeep Wrangler Magneto: Off-roadová ikona na batérie má názov

Ešte tento mesiac predstaví Jeep elektrickú verziu legendárneho Wranglera. Zatiaľ ako koncept. Na linky však ďaleko mať nemusí.

15.03.2021 18:00
Elektrický koncept Wranglera dostane názov... Foto: Jeep
Jeep Wrangler Magneto Concept - 2021 Elektrický koncept Wranglera dostane názov Magneto. Toto označenie si nedávno dal koncern Stellantis zaregistrovať.

Nie je tajomstvom, že Jeep pripravuje čisto elektrickú verziu Wranglera. V dnešných časoch je to logické. Navyše ním bude môcť konkurovať Hummeru EV, Rivianu R1T či Tesle Cybertruck. Jednoducho, s elektrickými autami do terénu sa v poslednej dobe roztrhlo vrece. Navyše, Jeep nie je v elektrifikácii úplným nováčikom. Veď vlani stihol predstaviť plug-in hybridné verzie Compassu, Renegade aj Wranglera s prívlastkom 4×e a tiež ohlásil príchod „zástrčkových“ modelov Grand Cherokee a pikapu Gladiator.

Elektrický Wrangler už nemá do premiéry ďaleko, hoci zatiaľ len v podobe konceptu. Automobilka ho totiž predstaví na pravidelnej akcii „Easter Jeep Safari“ 27. marca, tentoraz v púšti Moab v Utahu. Aby na to opäť upozornila, zverejnila dve nové skice. Tie dokonca naznačujú, že pôjde hneď o dva koncepty. Biely má na kapote nápis Magneto. Tento názov si dal koncern Stellantis nedávno zaregistrovať. Možno očakávať, že práve ten bude vybavený batériovým pohonom. Druhým je oranžový Wrangler, o ktorom nič nevieme.

V Utahu sa má predstaviť aj ďalší koncept... Foto: Jeep
Jeep Wrangler Magneto Concept - 2021 V Utahu sa má predstaviť aj ďalší koncept Wranglera. O tom ale automobilka zatiaľ nič neprezradila. Prítomnosť mriežky chladiča však naznačuje, že pôjde skôr o drsný plug-in hybrid.

Mohlo by ale ísť o výkonnejší plug-in hybrid, akým je v súčasnosti Wrangler 4×e, pokojne s motorom V8. Takéto riešenie by bolo výhodné pre jazdu v teréne a zároveň pre bezemisnú prevádzku v mestách. O elektrickom deriváte toho vieme o čosi viac. Ako naznačuje oficiálne video, Magneto nepôjde cestou 4×e. Nebude mať totiž zadný elektromotor. Dostane len jediný, situovaný vpredu. O pohon 4×4 sa ale obávať nemusíte. Elektrická novinka má totiž klasický kardan, ktorý privedie hnací moment k zadným kolesám.

Vyzerá to v podstate tak, akoby Jeep len nahradil spaľovací motor elektrickým. Na prvý pohľad to môže budiť dojem, že ide o „lacné“ riešenie, no ono má aj svoje výhody. Ak by totiž Jeep integroval elektromotory do tuhých náprav, boli by už príliš robustné a ťažké. Toto riešenie je výhodnejšie a umožňuje zachovať redukčný prevod. Wrangler BEV by tak mohol byť v teréne rovnakým predátorom ako klasické verzie so spaľovacím motorom. Ak nie ešte lepší, pretože môže počítať s maximálnym krútiacim momentom už od nulových otáčok.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #koncept #Jeep Wrangler Magneto #Jeep Wrangler #Jeep #elektromobily #Concept
Články podľa značiek