V roku 2016 ohlásil šéf PSA Carlos Tavares, po tom, čo sa mu francúzsky koncern podarilo dostať do čiernych čísiel, ambiciózny rozvojový plán. Jeho súčasťou mal byť aj prienik značiek Citroën, Peugeot a DS na americký trh. Lenže odvtedy sa veľa zmenilo. Prišli astronomické investície do nízkoemisných technológií, koronakríza a najmä vytvorenie koncernu Stellantis, ktorý vznikol zlúčením PSA a americko-talianskeho FCA (Fiat Chrysler). Carlos Tavares, ktorý sa stal hlavou tohto gigantu s pozíciou štvrtej najväčšej automobilky planéty, má tak celkom iné starosti. Napríklad dostať do kondície väčšinu zo 14 značiek, ktoré združuje, najmä z Apeninského polostrova.
Z tohto pohľadu sa projekt účasti Peugeotu či DS dostal na vedľajšiu koľaj. Analytici to už dávnejšie predpokladali, no až teraz Carlos Tavares zrušenie plánov na vstup do USA oznámil oficiálne. Namiesto toho sa Stellantis sústredí na rozvoj značiek, ktoré na tomto trhu už má – najmä na RAM, výrobcu pikapov, úspešný Jeep s vysokou maržou a na Alfu Romeo, ktorej sa nedarí tak, ako si pôvodne FCA predstavovalo. V dobrom stave nie je ani Chrysler. Nebude to ľahké, pretože šéf koncernu neplánuje zavrieť žiadny z výrobných závodov ani zrušiť žiadnu značku. Napriek tomu sa francúzska technika do USA dostane. A to prostredníctvom zdieľania platforiem.
Napríklad Alfa Romeo bude za „veľkú mláku“ dovážať ohlásený kompaktný crossover, pod očakávaným Tonale, ktorý bude mať techniku Peugeotu 2008, vrátane čisto elektrickej verzie. Na základoch CMP vzniknú aj ďalšie modely určené pre USA. Pripomeňme, že Peugeot a Citroën v Spojených štátoch už účinkovali. Citroën to ale „zabalili“ v roku 1974 a Peugeot predal svoje posledné auto na tomto trhu v roku 1991, po fiasku Peugeotu 405. V roku 1990 predala francúzska automobilka na obrovskom americkom trhu len 4 261 vozidiel, pričom tri roky predtým to bolo aspoň 14 336. Zaujímavé je, že Peugeot zatvoril svoju kanceláriu v Detroite až v roku 2013.