Toyota GT86: Nové kupé bude meškať. Šéf ho dal prepracovať

Nová generácia Toyoty GT86 pravdepodobne nechce dopadnúť tak ako nová Supra. Sám šéf Toyoty Akio Toyoda nariadil, aby na nej technici ešte popracovali. Má sa totiž výrazne odlíšiť od sesterského Subaru BRZ.

29.03.2021 18:00
1
Aj nová generácia GT86 vznikne v spolupráci so... Foto: CAD
Toyota GT86 - 2022 Aj nová generácia GT86 vznikne v spolupráci so Subaru. Šéf Toyoty však chce, aby bolo nové kupé svojim charakterom autonómnejšie ako v minulosti.

Toyota má v obľube kooperácie. Väčšinou jej to vyjde, ale v oblasti športových áut s touto stratégiou zatiaľ veľkú dieru do sveta neurobila. Posledným príkladom je legendárna Supra. Jej reinkarnácia nedopadla tak, ako si Toyota predstavovala. Zákazníci nie sú nadšení z dizajnu ani charakteru, ktorý vychádza z techniky BMW. Pod kabátom Supry sa totiž skrýva roadster Z4. A podobne je to s interiérom, ktorý nemá s Toyotou prakticky nič spoločné. Predaje tak jednoducho viaznu. Zopakovať tú istú chybu nemieni pri menšom kupé GT86, ktoré vyvíja so Subaru a ktorého premiéra je – alebo presnejšie mala by byť – za rohom.

Napokon, už prvá generácia tejto vzácnej atmosférickej zadokolky s motorom boxer, predstavenej v roku 2012, nenaplnila celkom očakávania. Toyota okrem toho nikdy nevypočula volania zákazníkov po vyššom výkone či otvorenej verzii, hoci koncepty na túto tému predstavila. Pri druhej generácii sa to však zopakovať nesmie. Do vývoja preto v poslednej chvíli zasiahol sám Akio Toyoda, šéf Toyoty. Ako uvádza web BestCar, premiéru posunul na rozdiel od plánovaného termínu na neskôr. Technikom nariadil, aby GT86 výrazne odlíšili od sesterského Subaru. To napriek tomu, že do Európy sa pendant s logom Plejády nechystá.

Podľa BestCar má byť GT86 na asfalte presvedčivejšia ako BRZ. Nebude to ľahká úloha, pretože oba modely disponujú identickou technikou a schádzať budú z tej istej linky. Zmeny sa tak pravdepodobne dotknú naladenia motora či prevodových pomerov. Väčšie zásahy by znamenali ešte väčšie zdržanie projektu, ktorý musí Toyota navyše koordinovať so svojím partnerom. Zvlášť ak Subaru ukázalo nové BRZ už vlani v novembri. Platí to aj pre dizajn, kde má Toyota v takom krátkom čase možnosť uskutočniť v podstate už len retuše.

V každom prípade sa môžeme tešiť na pôvabné a cenovo dostupné kupé s atmosférickým boxerom 2,4 D4-S. To je dobrá správa, pretože pod kapotou bude 170 kW a 249 Nm krútiaceho momentu, o 19 kW a o 44 Nm viac, ako ponúka súčasný dvojliter. Dynamikou svojho predchodcu iste pokorí. Patrilo by sa, pretože aktuálne GT86 zrýchľuje na stovku za 7,6 sekundy. Nie je to zlé, ale v dnešných časoch nič extra. Zvlášť ak tu máme množstvo malých elektromobilov s excelentným zrýchlením. Kedy sa novinky dočkáme, nie je zatiaľ jasné. Je možné, že na linkách odštartuje najprv BRZ a GT86 sa pridá o čosi neskôr.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota GT86 #Toyota
Články podľa značiek