Mercedes-Benz predstaví elektrického pendanta triedy S už 15. apríla. Má ísť o skutočnú revolúciu. Nehovoríme pritom o elektrickom pohone, skôr o úrovni digitalizácie. Tu EQS nastaví nové štandardy. Potvrdzujú aj to prvé oficiálne snímky interiéru s rozhraním MBUX Hyperscreen. Elektrická limuzína dostane vôbec najväčšiu obrazovku, aká sa kedy objavila v sériovej produkcii. Tvoriť bude v podstate celú plochu palubnej dosky so šírkou 1 410 mm a plochou 2 432 štvorcových centimetrov. V skutočnosti sú však pod spoločným krycím sklom inštalované tri displeje. Dva 12,3-palcové a centrálny s uhlopriečkou 17,7 palca.
Homogenitu podporí strieborný rám a ambientné podsvietenie v spodnej časti obrazovky. Displej má ponúknuť fascinujúci kontrast vďaka technológii OLED, ktorá dokáže vypínať jednotlivé pixely a vytvoriť tak dokonale čiernu farbu. Grafika obrazovky sa bude niesť v efektných modro-oranžových tónoch. Ovládanie systému má byť mimoriadne intuitívne. A to vďaka umelej inteligencii, ktorá má vraj „dychtivú“ chuť učiť sa. Vďaka takzvanej „nulovej vrstve“ už používateľ nemusí prechádzať vedľajšími ponukami ani zadávať hlasové príkazy. Najdôležitejšie aplikácie budú zobrazené priamo v zornom poli, vždy podľa situácie a v kontexte návykov.
Toto zjednodušenie sa nebude týkať len vodiča. Svoju zónu bude mať totiž hyperobrazovka aj pre spolujazdca. K dispozícii bude sedem profilov, ktoré umožnia individuálne prispôsobenie obsahov. Ak nebude sedadlo spolujazdca obsadené, z pravej obrazovky sa stane len digitálna ozdobná plocha. V tomto móde sa budú na displeji zobrazovať animované hviezdy, odkazujúce na logo stuttgartskej automobilky. S ovládaním pomôže haptická odozva, ktorú zabezpečí 12 aktuátorov pod povrchom obrazovky. Celé to riadi 8-jadrový procesor s operačnou pamäťou 24 GB (RAM). Novou informáciou je, že Hyperscreen ponúkne Mrercedes-Benz za príplatok. Štandardné riešenie s dvojicou displejov pripomenie skôr klasickú triedu S.
EQS má však rozmaznávať všetky zmysly posádky. Nielen zrak či hmat. Uši sa budú môcť ponoriť do autentickej reprodukcie aparatúry Burmester s 15 reproduktormi. Tá sa tiež postará o zvukové profily Silver Waves alebo Vivid Flux, ktoré vás privítajú už vo chvíli, keď sa priblížite k autu. Dopriať si môžete aj relaxačné zvuky Forest Glade, Sound of the Sea alebo Summer Rain. Príjemnú vôňu zabezpečí filtrácia vzduchu a systém parfumovania. Špeciálne pre EQS vyvinul Mercedes-Benz vôňu No.6 Mood Linen. Automobilka sa tiež pochválila, že EQS preberie žezlo najaerodynamickejšieho auta planéty. Dôkazom je koeficient čelného odporu vzduchu Cd 0,20.
Dizajnéri si totiž mohli vďaka kompaktnej konštrukcii pohonu dovoliť skrátiť prednú kapotu a vytvoriť siluetu, ktorá má blízko ku kupé. Pre elektromobil s obmedzenou kapacitou batérií to predstavuje obrovský prínos. Aj vďaka tomu má totiž EQS zvládnuť na jedno nabitie až 700 km! Aby bolo nabíjanie čo najjednoduchšie, zákazníci budú môcť využiť v Európe až 200 000 nabíjačiek s podporou služby Mercedes Me Charge. Rýchlosť nabíjania podporí napätie 800 V. O technike zatiaľ automobilka veľa neprezradila, no v každom prípade staví EQS na úplne novú elektrickú platformu EVA 2.0 s dvojicou elektromotorov a riadením oboch náprav. S architektúrou súčasného EQC si ju preto nemýľte.
Podľa predbežných informácií by malo mať EQS výkon 355 kW a krútiaci moment 760 Nm. Stovku by malo zvládnuť hlboko pod päť sekúnd. Viac sa dozvieme v najbližších týždňoch, veď výroba v supermodernej továrni 56 v Sindelfingene odštartuje v najbližších dňoch. Premiéra je plánovaná na 15. apríla, pričom prvé kusy dorazia k zákazníkom v auguste.