Zima sa síce skončila, ale majitelia modelov Honda Civic (FC/FK) a SUV CR-V (RW1) s motormi 1,5 VTEC Turbo sa už dnes boja tej nasledujúcej. Od roku 2016 sa sťažujú, že ich autá nie sú schopné vykúriť kabínu. A to už keď teplota klesne pod mínus deväť stupňov Celzia. Samozrejme, je to tuhá zima, ale zas nič také výnimočné, aby moderné auto s benzínovým motorom nedokázalo poskytnúť dostatok tepla na vyhriatie interiéru. Tieto informácie sa objavili na internetových fórach a majitelia o tom informovali aj americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA.
Automobilka najprv zareagovala korektne. Tak napríklad v Kanade povolala do servisov dotknuté modely, kde uskutočnila aktualizáciu softvéru, výmenu oleja a pri niektorých aj výmenu klimatizačných jednotiek. Zároveň Honda predĺžila majiteľom záruku na niektoré komponenty motora až na šesť rokov bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Hovorca spoločnosti pre americký The Drive uviedol, že oprava sa uskutočnila v 90 % prípadov. Problémom je, že to nepomohlo. Zákazníci sa ďalej sťažujú na zimu. Tentoraz už ale automobilka príliš empatická nie je. Dokonca v niektorých prípadoch už ani nereaguje na nové e-maily.
Majiteľke, ktorá tvrdila, že ide o bezpečnostný problém, pretože sa jej vplyvom studenej kabíny zahmlievajú okná, predajca Hondy odporučil, aby v zime nepoužívala jazdný režim Eco, snažila sa nezastavovať a zbytočne nevypínala motor. Absurdné! Jednoducho, tento problém považuje Honda po oprave už len za problém na strane zákazníkov. „Tí, ktorí jazdia na krátke vzdialenosti alebo stoja s vozidlom na voľnobežných otáčkach, môžu mať pri nízkych teplotách pocit, že nie je také vyhriate alebo sa nezahrieva tak rýchlo ako autá s menej účinným motorom,“ vysvetľoval hovorca spoločnosti Honda Canada.
„Tí, ktorí jazdia intenzívnejšie a na dlhšie vzdialenosti, sa s týmto problémom nestretávajú,“ doplnil. Jednoducho, Honda tvrdí, že jej motory sú natoľko účinné, že väčšinu energie benzínu premenia na mechanický pohyb, a nie na teplo, ktorým sa kabíny áut vyhrievajú. Je to však nezmysel. Najmodernejšie benzínové motory majú tepelnú účinnosť maximálne 40 %, stále je tu ale zvyšných 60, ktoré by mali stačiť na vykurovanie. Takže pes bude zakopaný inde. Tak trochu to pripomína starosti majiteľov niekdajšej Škody 105/120, ale aj starších modelov 1000 MB. Podľa logiky Hody by teda aj oni mali mať extrémne účinné motory.