
Škodu 1200 (995) a neskôr jej modernizovanú verziu 1201 vyrábala česká automobilka od roku 1952 do roku 1961. Bola to prvá Škoda s celokovovou karosériou. Najprv vznikali sedany, ktoré nahradili vo výrobe starší Tudor (1101/1102), no potom sa rodina rozrástla o kombi, dodávku, sanitku a pikap. Po príchode Spartaku a modernejšej Octavie však verzie sedan strácali zmysel, a tak sa výroba preorientovala skôr na produkciu pracovných verzií. Celkom vzniklo v závodoch Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí približne 67 000 exemplárov. V roku 1961 ju vystriedala Škoda 1202, známa v podstate už len ako úžitkový automobil.

Na sedan však nezabudol mladí českí dizajnér David Sova a vytvoril jeho modernú interpretáciu. Originálom sa inšpiroval len zľahka, dokonca sa rozhodol „zrušiť“ typické okrúhle reflektory tisícdvestovky, ktoré ju sprevádzali po celý čas kariéry. Nahradil ich modernejšími vertikálnymi. Napriek tomu jeho vizualizácii Škody 1200 pre 21. storočie nechýbajú typické oblé línie a svalnatý pontón. Najvydarenejšia je asi zadná zvažujúca sa časť, ktorá dáva modernej interpretácii prémiový šmrnc. Zvlášť ak sa v nej objavuje svietiaci nápis Škoda. David tiež hľadal optimálny tvar zadného stĺpika, čo vidieť z viacerých skíc.

Nudná Škoda sa tak zmenila na elegantnú limuzínu s obrovskými kolesami, ktorá by sa nestratila ani v projekte Ikony v novom šate, v ktorom dáva česká automobilka príležitosť mladým dizajnérom, aby sa „pohrali“ s jej historickými modelmi. Samozrejme, ide len o sen, ktorý nemá najmenšie šance stať sa realitou. Ak by aj mala Škoda priviesť na svet retromodel podobne, ako sa na to chystá Renault so svojimi ikonami R4 a R5, iste by to nebola práve Škoda 1200. V portfóliu má omnoho atraktívnejšie kúsky ako Škodu 1000 MB či legendárne kupé Škoda 110 R.