Maserati Grecale: Kompaktné SUV mešká. Ale už ho testujú

Menší brat Levante mal byť realitou už vlani v novembri, no kartami opäť zamiešal koronavírus. Kompaktné SUV dorazí preto až na jar. Je sa na čo tešiť. Techniku si možno požičia z kupé MC20!

01.02.2022 18:30
debata
Grecale bude síce menšie ako Levante, stále... Foto: Maserati
Maserati Grecale - testy prototypov 2022 Grecale bude síce menšie ako Levante, stále však pôjde o SUV s dĺžkou takmer piatich metrov a rázvorom takmer troch metrov.

Maserati avizuje príchod menšieho SUV už dlhší čas. Stále však nie je realitou, hoci jeho premiéra mala prebehnúť už koncom roka 2021. Novým termínom je jar. No aby sa na Grecale nezabudlo, dávkuje nás Maserati priebežnými informáciami a najnovšie pridáva snímky predprodukčných prototypov, ktoré testuje v kamufláži v mrazivom Laponsku. Máme sa na čo tešiť, pretože nie je vylúčené, že verzia Trofeo dostane úžasný motor 3,0 V6 zo superšportu MC20. Agregát s názvom Nettuno sa pýši nielen dvojicou turbodúchadiel, ale najmä dvoma spaľovacími komorami pre každý valec!

Prvá komora sa nachádza pri centrálnej sviečke a druhá pod ňou s druhou sviečkou. Komory sú spojené otvormi. Pri vysokom zaťažení zmes vstupuje najprv do predkomory, kde sa zapáli. Tento zážih postupuje do hlavnej komory, pričom vytvára viacero špičiek plameňa, ktoré zapália hlavnú dávku paliva. Takýto proces spaľovania vytvára silné turbulencie, čo prispieva k vyššej účinnosti a rýchlejšiemu horeniu. V MC20 dáva motor výkon 463 kW a krútiaci moment 730 Nm. Druhou možnosťou je jednoduchší agregát 3,0 V6 bi-turbo z Alfa Romeo Stelvio QV s výkonom 377 kW a krútiacim momentom 600 Nm.

Maserati GranTurismo - 2022 Čítajte viac Maserati GranTurismo: Nová generácia prepriahne na elektrinu!

Na 100 % je však zatiaľ potvrdený len 48 V mild-hybridný 4-valec s objemom dvoch litrov, ktorý by mal poskytnúť 221 kW a 450 Nm. Aj pomocou elektrického kompresora, ktorý dokáže zahladiť tradičnú turbodieru. Na dynamiku 6-valca mať nebude, ale zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy je nepochybne obdivuhodné. A vôbec, zážitok z jazdy má byť podľa Maserati vskutku výnimočný. Nielen kvôli zrýchleniu a špičkovo vyladenému aktívnemu podvozku s pneumatickým odpružení.

Grecale už absolvuje náročné testy. Napríklad... Foto: Maserati
Maserati Grecale - testy prototypov 2022 Grecale už absolvuje náročné testy. Napríklad aj v mrazivom Laponsku. Vďaka pohonu oboch náprav sa mu tu iste páči.

Automobilka sľubuje aj emocionálny zvuk, ktorý budú generovať aktívne klapky vo výfuku a dávkovať v správnom množstve priamo do kabíny. A to podľa zvoleného jazdného režimu. K dispozícii budú módy Comfort, GT a Sport. Chýbať nebude ani režim Off-Road, takže Grecale sa terénu báť nebude. Napokon, pneumatické odpruženie dokáže regulovať svetlú výšku v rozsahu 65 mm. Buď ju zníži o 35 alebo zvýši o 30 mm v porovnaní so štandardným nastavením. Poznáme aj rozmery. Grecale bude mať na dĺžku 4 846, na šírku 2 163 (pravdepodobne so zrkadlami) a na výšku 1 670 mm.

Masearti Grecale - 2021 Čítajte viac Maserati Grecale: Nové rýchle SUV mešká, ale príde. Postavia ho na Stelviu

Rázvor náprav s hodnotou 2 901 mm naznačuje, že to nebude žiaden drobček, a navyše, že Grecale bude napriek športovej orientácii dostatočne priestranné. Minimalistická kabína má akcentovať športový štýl a orientáciu na vodiča. A keďže dostane nový infotainment Maserati Intelligent Assistant (MIA) s dvojicou 12,3-palcových displejov, objavia sa v Masearti po prvýkrát v histórii digitálne hodiny. Samozrejmosťou bude kompatibilita so smartfónmi, diaľková aktualizácia softvéru či hlasové ovládanie. O bezpečnosť sa bude starať záplava asistenčných systémov, ale aj príplatkový samosvorný diferenciál zlepšujúci trakciu.

Konkrétny dátum premiéry nepoznáme, v každom prípade sa po jarnej prezentácii má Grecale dostať na výrobné linky a dokonca roka aj k prvým zákazníkom. Ostrá verzia Trofeo bude nasledovať pravdepodobne o niečo neskôr.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Maserati #Maserati Grecale
Články podľa značiek