Nemecká automobilka Mercedes-Benz stavila na to, že stúpajúci počet mladých milionárov v Indii zvýši dopyt po luxusných autách. A odhaduje tiež, že tento predaj bude rásť rýchlejším tempom ako v prípade áut pre masový trh. Vyhlásil to Martin Schwenk, generálny riaditeľ Mercedes-Benz India.
Rastúci počet „dolárových milionárov“ v Indii zahŕňa mladých podnikateľov alebo vysoko zarábajúcich profesionálov. „V budúcnosti uvidíme vyššiu mieru rastu v luxusnom segmente ako v masovom,“ uviedol Schwenk v priemyselnom meste Pune, kde sídli indická centrála a výrobný závod Mercedesu. Dodal, že priemerný vek kupujúcich tam klesol dokonca pod 40 rokov.
Čítajte viac Na vysokej nohe: 10 luxusných limuzín, ktoré Slováci kupovali najčastejšieIndické start-upy a rast akciového trhu generujú novú vrstvu milovníkov luxusných značiek, ako sú Rolex, Louis Vuitton a Gucci, ukázala správa o bohatstve Hurun India z roku 2021. Počet indických domácností s čistým majetkom aspoň milión dolárov vzrástol v roku 2021 o 11 percent na 458 000 osôb a podľa tejto správy sa očakáva, že v priebehu nasledujúcich piatich rokov stúpne dokonca o 30 percent.
India je do značnej miery malý a lacný automobilový trh, na ktorom luxusné modely, zaťažené pomerne vysokou daňou, tvoria len niečo vyše 1 percento z celkového ročného predaja na úrovni približne 3 miliónov vozidiel. Mercedes-Benz je tam najpredávanejšou prémiovou značkou. Vlani predaj vozidiel Mercedes-Benz v Indii vzrástol o viac ako 40 percent na 11 242 áut po tom, ako ho v roku 2020 zasiahla pandémia nového koronavírusu a klesol na minimum 7 893 kusov. Predaj mercedesov-benz v roku 2021 bol však stále nižší ako v rekordnom roku 2018, keď sa tam predalo vyše 15 500 áut tejto značky.