Výroba motorových vozidiel v Českej republike v prvom štvrťroku poklesla medziročne o 18,7 percenta na 271 315 kusov. Prepad výroby spôsobil nedostatok niektorých komponentov a narušenie dodávateľských reťazcov spôsobených ruskou inváziou na Ukrajinu. NA rozdiel od výrobcov osobných áut sa darilo ako výrobcom autobusov, tak aj nákladných automobilov a motocyklov. Elektrické vozidlá sa na objeme produkcie podieľali necelou desatinou.
Za prvé tri mesiace tohto roku bolo vyrobených celkovo 269 090 automobilov. To je o 18,9 percent menej ako v prvom štvrťroku 2021. Automobilky najmä v marci čelili kvôli ruskej agresii veľkej neistote a nedostatku dielov. To sa prejavilo aj v objeme produkcie, keď bolo v marci vyrobených 98 712 vozidiel (- 21,2 %).
Najsilnejšia česká automobilka Škoda vyrobila v Česku 162 640 vozidiel, čo je medziročne o 27,8 percenta menej. Dodávky na domáci český trh sa však automobilka snažila dodržiavať, dodala naň 18 552 vozidiel, čo predstavuje medziročné pokles len približne o 5 percent, do ostatných krajín zamierilo 144 088 automobilov (- 30,0 %).
Z trojice výrobcov sa nadštandardne darilo závodu automobilky Hyundai v Nošoviciach, v ktorom bolo v prvom štvrťroku vyrobených 74 301 automobilov (+ 13,1 %). Z nich malo 5 992 elektrický a 6 441 plug-in hybridný pohon, celkovo tak elektrické vozidlá tvorili 16,7 percenta tamojšej produkcie. Produkcia kolínskej Toyoty bola v medziročnom porovnaní zhruba o pätinu nižšia. Celkovo sa tam vyrobilo 32 149 automobilov, čo je medziročne o 21,7 percent menej. Absolútna väčšina vyrobených vozidiel išla na export (31 633 ks).
A pre zaujímavosť: celkom sa darilo aj českému výrobcovi JAWA Moto, ktorý sa stále viac etabluje najmä na domácom trhu. V prvom štvrťroku vyrobil už 678 motocyklov, teda o 407 ks viac ako v minulom roku (+ 150,2 %). Darilo sa mu predovšetkým na českom trhu s 496 predanými kusmi (+ 115,7%), na vývoz išlo 182 strojov.