Súčasná Lancia je len tieňom svojej niekdajšej slávy. Či skôr iba torzom v smrteľnom kŕči. Vyrába jediný model, mestský hatchback Ypsilon z roku 2011, a aj ten predáva len v Taliansku. Po vzniku koncernu Stellantis, ktorý zlúčil bývalé PSA a FCA a v jeho košiari sa ocitlo celkom 14 značiek, očakávali mnohí analytici veľké upratovanie. Práve Lancia sa zdala byť prvým kandidátom na „odstrel“. Nestalo sa. Šéf Stellantisu Carlos Tavares dal každej značke dekádu na to, aby preukázala svoju životaschopnosť – aj Lancii. Umožňuje to rozsiahle zdieľanie platforiem, na ktorých je možné postaviť prakticky čokoľvek a s akýmkoľvek logom.
Čítajte viac Lancia Delta Evo-e: Legenda sa vracia. Pod kapotou má však elektromotorTúto synergiu využije aj Lancia, ktorá bola v rámci portfólia zaradená spolu s Alfa Romeo a DS medzi prémiové značky Stellantisu. A teraz vieme, na čom bude ozdravný plán Lancie stavať. Šéf automobilky Luca Napolitano uviedol, že Lancia predstaví tri nové modely. Všetko sa začne v roku 2024 novou generáciu Lancie Ypsilon. To bude mať tá stará na konte už 13 rokov. Predstaví sa v hybridnej aj čisto elektrickej verzii. Platformu by mohla zdieľať s DS alebo s elektrickým Fiatom New 500. To naznačuje aj dĺžkou, ktorá by sa mala zväčšiť zo súčasných 3,65 metra takmer na štyri.
V roku 2026 bude nasledovať príchod vlajkovej lode. Nič také ako limuzínu si ale nepredstavujte. Sedany ani kombi nie sú v kurze. Na vlne sa vezú SUV, a tak aj vrcholový model Lancie zamieri týmto smerom. V súčasnosti novinku nazývajú Aurelia, čo je jeden z historických názvov Lancie. Najväčšou bombou bude ale nepochybne Lancia Delta, ktorá sa má ukázať v roku 2028. A bude nepochybne elektrická, pretože od roku 2026 bude Lancia čistou elektromobilkou. Luca Napolitano nemá prehnané ambície. Lanciu vidí ako menšiu klubovú značku, zastúpenú len na niektorých trhoch.
Čítajte viac Lancia Delta: Luxusné 'Ritmo' dalo na frak aj legende StratosDistribučná sieť by mala pozostávať asi zo 100 predajní v 60 európskych mestách s tým, že až 50 % predajov by sa malo uskutočňovať on-line. Hlavným ringom pre Lanciu by sa malo stať Taliansko, Francúzsko, Nemecko, Belgicko, Španielsko, Holandsko a Luxembursko. Veľká Británia ale napríklad nie je v pláne zahrnutá. Uvidíme, či sa Lancii podarí prebrať k životu. Ak sa totiž pozrieme na zúfalé predaje Alfy Romeo, je jasné, že Taliani nedokážu konkurovať nemeckým prémiovým súperom. Prečo by sa to malo podariť práve Lancii, ktorá je už roky v stave klinickej smrti? Navyše zdieľanou technikou príde o svoj unikátny charakter.