Čínski výrobcovia elektrických áut mieria do Európy. Ich silnou zbraňou by mala byť najmä nižšia cena. Zatiaľčo priemerná cena elektromobilu v Európe presiahla hranicu 40-tisíc eur, v Číne sa nedostala ani a 25-tisíc.
Jednou z čínskych automobiliek, ktorá má v Európe veľké plány, je Nio. Tá plánuje vybudovať a ponúkať kompletný elektrický ekosystém. Prvým vozidlom značky Nio, ktoré sa do Európy dostalo, je jej vlajková loď, SUV s označením ES8. Po ňom bude nasledovať veľký sedan ET7.
Zaujímavé je, že automobilka plánuje vybudovať aj miesta na výmenu batérií, kde behom pár minút bude možné vymeniť vybitú batériu za plne nabitú. Vyzerá to na pomerne odvážny zámer, ale tejto čínskej automobilke systém „vymieňania batérií“ namiesto zdĺhavého dobíjania osvedčil. Značka má totiž za sebou už vyše 5 miliónov takýchto batériových výmen a systém funguje bezchybne.
Dokonca natoľko, že Nio sa rozhodlo v Európe postaviť svoju prvú fabriku, kde plánuje vyrábať batériové komponenty a predovšetkým aj stanice na rýchlu výmenu batérií pre klientov v Európe. Otvorí ju zrejme už v septembri a dokončieva sa hneď za našimi hranicami – v Maďarsku.
Nio už predáva svoje autá v Nórsku a do konca tohto roku by chcela rozšíriť predaj aj do ďalších štátov – konkrétne do Nemecka, Holandska, Švédska a Dánska. A aby to fungovalo, potrebuje práve stanice na rýchlu výmenu batérií. Spoločnosť uviedla, že ich plánuje zriadiť 4000 po celom svete, pričom štvrtina z nich bude mimo Číny.