Mladoboleslavská Škoda prišla s inteligentným nápadom, ako predĺžiť životnosť batérií elektromobilov a znížiť ich uhlíkovú stopu. Robí z nich stacionárne úložiská energie a využíva na to batérie z plne elektrického modelového radu Enyaq iV a z vozidiel Superb iV, Octavia iV alebo Octavia RS iV s plug-in.
Stacionárne úložiská už teraz dodávajú v niektorých showroomoch a servisoch Škody elektrinu, ktorú využívajú pre nabíjacie stanice, osvetlenie alebo klimatizáciu. Kapacita takéhoto stacionárneho úložiska je až 300 kWh, možno tak napájať aj rýchlonabíjacie stanice s výkonom až 150 kW.
Tieto systémy okrem toho ukladajú prebytočnú tzv. zelenú elektrinu, ktorú vyrába napríklad fotovoltaický systém predajcu. Táto elektrina je potom dostupná kedykoľvek bez ohľadu na počasie alebo aktuálne vyťaženie miestnej elektrickej siete.
Stacionárne zásobníky energie sú individuálne škálovateľné a použité batérie možno v prípade potreby vymeniť v niekoľkých jednoduchých krokoch. V najbližších rokoch Škoda plánuje viac ako 4 000 týchto úložísk.
Batérie v nich by toho mali zvládnuť dosť. Skúsenosti získané v rámci pilotného projektu v Prahe ukázali, že ich kapacita batérií v stacionárnych úložiskách klesá len o približne dve percentá ročne. Životnosť batérií sa tak predĺži až na 15 rokov.