Ford Fiesta patril najmä v Európe k najpopulárnejším modelom americkej značky. Mnohí ho považovali za ideálne mestské mini auto, ktoré bolo v modelovom portfóliu značky situované najskôr pod Escortom a neskôr pod Focusom. Vyrábal sa od roku 1976 a dočkal sa až siedmich generačných výmen.
Prvé kusy zamierili k majiteľom z výrobnej linky v Dagenhame v Essexe v roku 1977. Pôvodne bola Fiesta vytvorená ako úspornejšie malé auto, impulzom k jeho vzniku bola ropná kríza v roku 1973. Okamžite po začiatku predaja sa stala v Európe bestsellerom a bola ním prakticky štyri dekády. Len pre zaujímavosť – jej predaje v Európe medzi rokmi 2003 až 2015 len jediný krát klesli pod hranicu 300-tisíc kusov. Ešte aj v roku 2019 sa z nej predalo takmer 230-tisíc kusov a v roku 2020 takmer 160-tisíc kusov. Ani to však tomuto malému autu nedokázalo zachrániť život.
Keď bude v budúcom roku končiť, tak to bude smutné lúčenie, pretože len nedávno Fiesta prekonala hranicu 20 miliónov predaných kusov. Dopláca na to, na čo v súčasnosti dopláca väčšina malých áut. Aj keď sú ich predaje relatívne veľké, automobilka z nich má len minimálny zisk, takže sa jej príliš neoplatí držať ich viac v portfóliu. Môže sa stať, že rovnaký osud postihne aj Fabiu, ktorá sa taktiež podľa neoficiálnych informácií už nemusí dočkať ďalšej generácie. A ak bude pokračovať, tak len ako elektromobil a je otázne aj to, či s pôvodným menom.
Fiesta pôjde do dôchodku bez priameho nástupcu. Alternatívou za ňu by mal byť elektrický Ford Puma, ten je však cenovo postavený úplne ide. Ford zatiaľ koniec Fiesty oficiálne nepotvrdil. Britská BBC, ktorá informáciu priniesla však očakáva, že sa tak stane v horizonte najbližších dní.