Trabant v čase
1957 | 7. októbra štart výroby nultej série P50 pri príležitosti 40. výročia VOSR |
---|---|
1958 | 10. júla výroba typu P50 (Trabant 500) s výkonom 18 koní |
1959 | P50/1 zvýšenie výkonu na 20 koní |
1960 | trojdverové kombi Universal typ P50/1 |
1961 | kempingová verzia kombi Universal de Lux so skladacou strechou |
1962 | P50/2 dostal štvorstupňovú prevodovku. Typ P60 s výkonom 23 koní |
1964 | P601 (Trabant 601) s novou karosériou, technicky spriaznený s P60 |
1965 | premiéra verzie P601 Combi. Typ P601H mal hydraulicky ovládanú samočinnú spojku Hycomat |
1966 | policajná a vojenská verzia, neskôr aj variant pre lesníkov |
1968 | výkon motora vzrástol na 26 koní, max. rýchlosť na 108 km/h |
1973 | 22. novembra zišiel z liniek miliónty exemplár |
1978 | otvorená civilná verzia Tramp |
1980 | dvojokruhové hydraulické brzdy a elektrický ostrekovač čelného skla |
1983 | 12-voltová elektroinštalácia |
1985 | elektronické zapaľovanie |
1988 | od apríla zadná náprava s vinutými pružinami, bezpečnostné čelné sklo |
1990 | od 21. marca Trabant 1.1 (následník 601) so zážihovým štvorvalcom z Volkswagenu Polo s výkonom 29 kW |
1991 | 30. apríla opúšťa výrobnú linku posledný Trabant s poradovým číslom 3 096 099. |