Trabant v čase
1957 |
7. októbra štart výroby nultej série P50 pri príležitosti 40. výročia VOSR |
1958 |
10. júla výroba typu P50 (Trabant 500) s výkonom 18 koní |
1959 |
P50/1 zvýšenie výkonu na 20 koní |
1960 |
trojdverové kombi Universal typ P50/1 |
1961 |
kempingová verzia kombi Universal de Lux so skladacou strechou |
1962 |
P50/2 dostal štvorstupňovú prevodovku. Typ P60 s výkonom 23 koní |
1964 |
P601 (Trabant 601) s novou karosériou, technicky spriaznený s P60 |
1965 |
premiéra verzie P601 Combi. Typ P601H mal hydraulicky ovládanú samočinnú spojku Hycomat |
1966 |
policajná a vojenská verzia, neskôr aj variant pre lesníkov |
1968 |
výkon motora vzrástol na 26 koní, max. rýchlosť na 108 km/h |
1973 |
22. novembra zišiel z liniek miliónty exemplár |
1978 |
otvorená civilná verzia Tramp |
1980 |
dvojokruhové hydraulické brzdy a elektrický ostrekovač čelného skla |
1983 |
12-voltová elektroinštalácia |
1985 |
elektronické zapaľovanie |
1988 |
od apríla zadná náprava s vinutými pružinami, bezpečnostné čelné sklo |
1990 |
od 21. marca Trabant 1.1 (následník 601) so zážihovým štvorvalcom z Volkswagenu Polo s výkonom 29 kW |
1991 |
30. apríla opúšťa výrobnú linku posledný Trabant s poradovým číslom 3 096 099. |
© Autorské práva vyhradené