Nie je žiadnym tajomstvom, že McLaren má už dlhší čas finančné problémy. V roku 2020, po pozastavení výroby a prepustení 1 200 zamestnancov ho zachránila Národná banka Bahrajnu. Jej hlavným akcionárom, rovnako ako hlavným akcionárom McLarenu, je Bahrain Sovereign Wealth Fund (Mumtalakat).
V tom istom roku nebola schválená úverová dohoda s britskou vládou v hodnote približne 160 miliónov dolárov. O rok neskôr McLaren súhlasil s dohodou, podľa ktorej spoločnosť predá svoje sídlo vo Wokingu realitnej investičnej spoločnosti za vyše 200 miliónov dolárov a zostane v ňom ako nájomca ďalších 20 rokov.
Finančné injekcie McLarenu dočasne pomohli, no faktom je, že spoločnosť sa prepadáva do stále hlbších problémov – v tomto roku vykázala za deväť mesiacov (do septembra) stratu 203 miliónov libier v porovnaní so stratou 69 miliónov libier pred rokom.
Čítajte viac McLaren Artura: Tento superšport ‘tankuje‘ aj zo zásuvkyMcLaren sa snažil predať aspoň časť svojej zbierky už minimálne dva roky, ale nedarilo sa mu to. Výročná správa McLarenu za rok 2021 uvádza, že v kolekcii je 54 vozidiel a má hodnotu približne 42 miliónov dolárov. To pri kolekcii, ktorá obsahuje aj autá Formula 1, na ktorých jazdili Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna a Mika Häkkinen a tiež formulu, s ktorou získal Lewis Hamilton svoj prvý titul majstra sveta príliš neprekvapuje. Bahrajnský investičný fond sa zachoval veľkoryso a za autá ponúkol takmer trojnásobok tejto sumy.
Tieto peniaze McLaren potrebuje na dokončenie svojho mimoriadne očakávaného plug-hybridného superšportu Artura, na ktorom vraj musí ešte vykonať „sériu technologických vylepšení“. Na ne potrebuje dodatočnú hotovosť a „upgrade“ auta spôsobí aj opätovné omeškanie dodávok prvých kusov.
Spoločnosť odmietla spresniť, ktoré vozidlá boli predané, no potvrdila, že aj po predaji zostávajú dočasne v jej sídle a verí tomu, že ich čoskoro v rámci svojej reštrukturalizácie dokáže odkúpiť späť.