Pokračovanie článku: Toto je pravdivá správa o ruskom autopriemysle. ‘Je mŕtvy,‘ tvrdí ruský expert

Rast podielu ruskej Lady je blud

O ruský trh sa usilujú najmä čínske automobilky. Foto: Geely
Geely - predaj v Rusku O ruský trh sa usilujú najmä čínske automobilky.

Aslanyan však upozorňuje, že rast domácej Lady na trhu je len hrou s číslami. „Lada nové autá nevyrába a nárast trhového podielu vykazuje len vďaka tomu, že všetci ostatní odišli“. Podľa Aslanyana v minulosti Lada vykazovala svoj podiel na trhu štvrťročne alebo ročne, dnes ale vydáva tlačové správy o podieloch v konkrétnych dňoch. „S plnou vážnosťou píšu, že v utorok mali na trhu podiel s nejakou fantastickou cifrou. Ale nemôžete počítať teplotu varnej kanvice po minútach. Máte uviesť, koľko to trvalo, kým voda zovrela. Oni však hovoria, ‘ Nie, počkajte chvíľu. Naša teplota v kanvici je teraz presne päť stupňov. Toto je rekord! O tri minúty je to už 60 stupňov. Aký diagram! Aké ukazovatele! ‘, to sa už nedá nazvať ani klamstvom“.

Volswagen odchádza z Ruska vo veľkom štýle, ponúka štedré odchodné a auto k nemu, Čítajte viac VW odchádza z Ruska štýlovo. Zamestnanci dostanú 10 platov a auto ‘za babku‘

Okrem čínskych áut sa o ruský trh usilujú aj iránske automobilky. Iránska Saipa má obzvlášť ambiciózne ciel. V lete v Rusku začne predávať tri modely, otvorí 120 predajní a dokonca pripravuje montáž áut v Petrohrade. Autá tejto značky sa majú stať jednými z najdostupnejších pre ruských spotrebiteľov. Ich cena sa bude pohybovať od jedného do 1,7 milióna rubľov. Majú sa však Rusi na čo tešiť? „Irán je jediná krajina, ktorá robí horšie autá ako Rusko,“ tvrdí Aslanyan. Lepšie autá vyrába aj Vietnam, Mongolsko či Kirgizsko. „Irán je na tom úplne horšie, no nemá na výber . Nakupuje Su-35 z Ruska, takže mu musí čosi zaplatiť. Je to čistá psychiatria,“ myslí si Aslanyan.

Iránske autá kritizovali pred časom dokonca aj experti ruského Avtostatu a označili ich za „morálne zastarané“. Paradoxne, z hľadiska bezpečnosti dnes prekonávajú súčasné produkty Lady, pretože už v základe obsahujú aspoň airbagy. Podľa Vladimíra Zhelobova, riaditeľa štátnych podnikov Avtodom a AvtoSpetsTsentr, majú tieto modely volant bez tlačidiel, prístrojový panel so šípkami, analógové rádio a manuálne nastavenie klimatizácie. „Táto výbava nebude stáť za peniaze, ktoré si bude Saipa účtovať,“ myslí si odborník. Čo teda Rusom v Rusku ostalo? V záujme záchrany automobilového trhu prijali úrady dve zásadné rozhodnutia.

© Autorské práva vyhradené

99 debata chyba
Viac na túto tému: #Rusko #výroba áut #výroba áut v Rusku #automobilový priemeysel
Články podľa značiek