V Európe sme už od roku 2013 zvyknutí, že študenti Stredného odborného učilišťa strojárenského v Mladej Boleslavi pripravujú každoročne projekt koncepčného vozidla. Iste si spomeniete na Škodu Karoq Cabriolet, rodsater zo Scaly, ostrý rely špeciál Škoda Afriq z Kamiqu či na pikap Mountiaq z Kodiaqu. Tento rok nás čaká premiéra ďalšieho, tentoraz na základoch Škody Enyaq iV, ktorú študentský tím premení na mobilnú kanceláriu a zároveň karavan, určený pre takzvaných „digitálnych nomádov“. To sú ľudia, ktorí odmietajú kancelársky stôl kdesi v administratívnej budove. Pracovať chcú na cestách.
Čítajte viac Škoda Enyaq iV Explore More: Študentský projekt mieri k ‘digitálnym nomádom‘Kým však digitálny Enyaq iV ešte nepoznáme, pretože študenti zatiaľ zverejnili len skice, jedno nové študentské auto tu predsa len je. Ale nie z Európy. Postarali sa oň študenti podobnej akadémie, v Indii, kde má Škoda vývojové centrum aj výrobný závod v Pune. Platformou pre kreativitu indických študentov sa stala indická Škoda Rapid. Tú si ale nemýľte s tou európskou. Rapid bol totiž v Indii vždy klasickým sedanom s krátkou zadnou kapotou, kým ten európsky buď hatchbackom alebo 5-dverovým liftbackom. Indickí študenti 3,5-ročného odboru mechatroniky však sedan zmenili na atraktívny 5-dverový kabriolet.
Že sa s vozidlom naozaj vyhrali, je zrejmé z mnohých detailov. Ide napríklad o výsuvný znak Škoda na kapote, diódové osvetlenie prednej masky alebo osvetlený nápis Škoda na veku batožinového priestoru. Nechýba rad športových doplnkov ako čierny paket so žltou linkou alebo žlto lakované brzdové strmene. Úpravy sa odohrali aj v interiéri, kde rádio nahradil dotykový infotainment v štýle tabletu. Raritou sú bezpečnostné pásy integrované do sedadiel, pretože otvorený Rapid prišiel o B-stĺpiky. Sedadlá zas dostali poťahy zo špičkovej šarlátovej kože. Celé to podčiarkuje atraktívny zvuk motora, ktorý sa rinie zo športového výfuku.
Čítajte viac Škoda Enyaq iV 50: Nová základná verzia zoseká cenu pod 40 000 eurO tom, či má indický Rapid Cabriolet aj strechu, sa v tlačovej správe Škoda nezmieňuje. Nebolo by to ale po prvýkrát v histórii študentských projektov. Veď strechu nemala ani Škoda Slavia Spider zo Scaly, ktorá v Európe nahradila Rapid. A tiež to nie je po prvýkrát, čo sa do rúk dostal študentom práve Rapid. Veď z neho v Boleslavi postavili v roku 2016 dvojdverové kupé Atero. „Sme radi, že môžeme v Indii predstaviť projekt študentského auta, vďaka ktorému majú naši žiaci príležitosť vytvoriť vozidlo svojich snov. Projekt zapadá do nášho záväzku vychovávať talenty a podporovať inovácie v indickom autopriemysle,“ povedal Piyush Arora, šéf predstavenstva Škoda Auto Volkswagen India.