Continental tvrdí, že až 80 % spomalení elektromobilov prebieha pomocou rekuperácie. To znamená, že klasické hydraulické brzdy prichádzajú k slovu len v dvadsiatich percentách prípadov. Napokon, stretnúť na ulici elektromobil s hrdzavejúcimi brzdovými kotúčmi nie je nič nezvyčajné. Preto by v podstate elektrické autá nepotrebovali veľmi výkonné brzdy. Na druhej strane sú však výrazne ťažšie v porovnaní s autami so spaľovacími motormi, takže v krízových situáciách musia byť ich brzdové systémy dostatočne výkonné. Continental sa teraz rozhodol, že tieto protichodné požiadavky spojí. Vyvinul brzdy Green Caliper, určené špeciálne pre elektromobily.
Čítajte viac Česi otestovali 20 letných pneumatík. Hviezdami sú Semperit a ContinentalZmeny sa dotkli brzdového strmeňa aj brzdového kotúča. Strmeň je menší a výrazne ľahší ako klasický strmeň. To umožňuje inštalovať do priestoru kolesa väčší disk. Zväčšenie priemeru kotúča znamená väčší brzdný moment bez toho, aby museli piestiky strmeňa vyvíjať väčší tlak. Navyše môže byť kotúč tenší, čo znamená ďalšiu úsporu hmotnosti. Podľa Continentalu sa dá na každom kolese ušetriť päť kilogramov, čo je na auto až 20 kg. Okrem toho má Green Caliper aktívne zaťahovanie brzdových doštičiek po každom brzdení, čo znižuje takzvané zvyškové trenie, teda trenie, ktoré vzniká ešte chvíľu po tom, čo dáte dole nohu z pedála. Zvyškové trenie má klesnúť na menej ako 0,2 Nm, čo znamená prakticky bezstratovú prevádzku.
Aj keď sa tým zväčší vzdialenosť medzi doštičkami a brzdovým kotúčom, a teda aj zdvih pedála, v kombinácii s brzdovým systémom MK C2 a elektronickým pedálom brake-by-wire, nemá byť tento efekt citeľný. Continental uvádza, že všetky inovácie systému Green Caliper majú priniesť elektromobilom dojazd dlhší o jedno percento. Nezanedbateľná je aj redukcia brzdného prachu, ktorá sa dostáva do pozornosti kvôli pripravovanej emisnej norme Euro 7. Kým teda výrobcovia pneumatík ešte netušia, ako s nimi „zatočiť“, výrobcovia bŕzd majú mierny náskok. No aj Continental má pred sebou ešte kus práce, kým nový brzdový systém pošle do série. Predpokladá, že v prvých elektrických autách by sa brzdy Green Caliper mohli objaviť v roku 2025.
Čítajte viac Brembo: Revolučné brzdy Sensify fungujú. Je to najväčší zlom od ABS