Nebýva zvykom, aby motoristické médiá pozývali zástupcov automobiliek. Je to totiž tak trochu opačné garde. Akcia Import Motion, ktorá sa konala už druhý rok, bola však práve o tom. Zástupcovia dvoch silných mediálnych značiek sa spojili, aby pritiahli zástupcov tých automobilových. Na pozvanie portálu auto.pravda.sk, ktorý je dlhodobo najčítanejším motoristickým webom na Slovensku, a rešpektovaného motoristického magazínu Motoring spravodajskej televízie TA3, zareagovalo až 19 importérov. V porovnaní s vlaňajším ročníkom stúpol teda počet značiek o štyri. Ukazuje to, že záujem spoznať produkty konkurentov rastie.
Prečo vzniklo podujatie Import in Motion vysvetľuje generálny riaditeľ TA3 Ján Svoboda.
„Myšlienka stretnutia Import Motion vznikla pred dvoma rokmi. Chceli sme spojiť televíziu TA3 a vydavateľstvo denníka Pravda v jeden deň so zástupcami dovozcov áut na jednom mieste a v príjemnom prostredí, aby mali možnosť vyskúšať si modely svojich konkurentov. Je to unikátna príležitosť, pretože namiesto prieskumu v povedzme tridsiatich showroomoch stačí prísť sem. Je príjemné vidieť, aké dobré vzťahy majú importéri navzájom, to napriek tomu, že na trhu medzi sebou súperia,“ povedal Ján Svoboda, generálny riaditeľ televízie TA3, a ocenil, že akcia má rastúci trend.
Medzi novými účastníkmi pribudla napríklad ambiciózna čínska značka Dongfeng, ale tiež americký Dodge. Zaujímavé bolo pozorovať, ako veľmi vzrástol podiel elektromobilov, ktoré importéri doviezli na „pľac“. Napokon, elektrifikácia dnes hýbe automobilovým svetom. Z hľadiska testovacích jázd, ktorých bolo približne 200, mala najväčší úspech Toyota Supra, elektrické Porsche Taycan, Dodge RAM, Jaguar F-Typ, novučičké BMW radu 7, ale tiež Alfa Romeo Giulia. Do prvej desiatky modelov, pri ktorých si importéri doslova podávali kľučky, sa zmestili ešte Mercedes-Benz EQS SUV 580, 7-miestny Dongfeg U-Tour a VW Golf GTI.
A ako Import Motion hodnotí riaditeľ obsahu denníka Pravda a spravodajského webu pravda.sk Ľuboš Kamenistý? „Už vlani, počas nultého ročníka, sme boli záujmom zo strany importérov aj účasťou milo prekvapení. Tento rok prekonal naše očakávania. Ako vidieť, snaha spojiť dovozcov áut, z ktorých mnohí sú našimi obchodnými partnermi, a dve motoristické médiá, sa stretla s úspechom. Máme výborný ohlas, takže sa už dnes tešíme na ďalší ročník Import in Motion," povedal Kamenistý.
Keďže automobilový priemysel má za sebou ťažké obdobie, najmä v súvislosti s čipovou krízou, ktorá natiahla dodacie lehoty vozidiel často aj na rok, využili sme príležitosť a vyspovedali zástupcov automobiliek. V krásnom malokarpatskom prostredí hotela Pod lipou v Harmónii sme sa pýtali na to, či sa situácia zlepšila, aké novinky sa chystajú uviesť na slovenský trh, ale aj na to, ako sa vyvíjajú registrácie elektrických modelov v krajine, ktorá nepodporuje predaj elektromobilov žiadnymi stimulmi. Pozrite si nasledujúce videá s predstaviteľmi dovozcov áut. Zoradené sú abecedne podľa značiek.