Pôvodná Škoda Felicia 450, vyrábaná v rokoch 1959 až 1964 patrí do zlatého fondu českej automobilky. Asi tak, ako Popular Monte Carlo a oveľa mladšie kupé 110 R. Felicia ale nebola prvým kabrioletom Škody. Vychádzal totiž zo Škody 440 Spartak, ktorá mal tiež otvorenú verziu. Až Felicia, ktorá bola modernizovanou štyristoštyridsiatky, tak ako sedan Octavia, si ale užila skutočnú slávu. Vyrobilo sa z nej približne 15 000 kusov, pričom absolútna väčšina zamierila za hranice. Napokon, atraktívny kabriolet vznikol najmä kvôli exportu, ktorým komunistický režim získaval potrebné valuty. Veľa z Felícii nejazdilo po našich cestách teda ani v časoch, keď schádzala z výrobných liniek, nieto ešte dnes, po siedmich dekádach.
1 000 míľ československých: Nádherné veterány v uliciach Bratislavy
Nájsť preto v ponuke Feliciu v dobrom stave, nie je jednoduché. Samozrejme, existujú, ale tie si ich majitelia chránia ako oko v hlave. Teraz tu však máme parádny kúsok. Objavil sa v inzeráte Mototechny a vyzerá vskutku úchvatne. Ide o model, ktorý vyrobili v závode v Kvasinách v roku 1961. Pri pohľade na odometer sa vám pretočia zreničky. Nachádza sa na ňom totiž číslica 11. Samozrejme, nejde o pôvodné kilometre. Túto miniatúrnu porciu má za sebou po kompletnej renovácii. Predajca tvrdí, že vozidlo bolo dovedené do autentického stavu. Týka sa to exteriéru, interiéru aj techniky. Každý detail má zodpovedať roku výroby. K vozidlu je k dispozícii dokonca aj hard-top, teda laminátová strecha, ktorá robí z Felicie celoročné auto.
Nechýba dokumentácia, jasná história platná technická kontrola. Pripomeňme, že pod prednou kapotou je 4-valec s objemom 1 100 kubických centimetrov a rozvodom OHV. Má výkon 50 koní, teda 37 kW. To aj vďaka dvom karburátorom, ktoré používala napríklad aj Octavia Super. Zadnú nápravu poháňa motor cez 4-stupňovú manuálnu prevodovku. Je len logické, že takéto auto nebude lacné. Najmä v čiernej farbe, ktorá bola v časoch Felicie naozaj ojedinelá. Viac sa s ňou spája červený lak. Majiteľ si ju cení na 1 300 000 českých korún, takže ak máte záujem, pripravte si približne 54 000 eur. To je cena, za ktorú by ste si dnes mohli dopriať napríklad poriadne „nadupaný“ Kodiaq s naftovým motorom 2,0 TDI, pohonom 4×4 aj automatickou prevodovkou.