
Ak čakáte, že nový Superb, ktorého premiéra je naplánovaná na jeseň, bude od základov nové auto, netešte sa. Už dávnejšie sme naznačovali, že pôjde o akúsi hĺbkovú revíziu, teda o evolúciu súčasnej generácie. Ani sa niet čomu čudovať. Žiadna automobilka nedokáže dnes plnohodnotne investovať do rozvoja klasickej ponuky so spaľovacími motormi a zároveň do nových elektromobilov. Je to aj prípad Superbu IV, ktorý je vlastne posledným, ktorý bude tankovať benzín alebo naftu. Škoda urýchľuje svoju elektrickú stratégiu a tá „požiera“ peniaze šialeným tempom. Veď do roku 2027 preinvestuje do elektrifikácie 5,6 miliardy eur a v roku 2026 chce mať na trhu šesť batériových noviniek.
Otočka na diaľnici? Zvláštny manéver vodiča zničil dve autá
Elektrická budúcnosť čaká čoskoro Fabiu, ak vôbec, Octaviu, Karoq, Kamiq aj Scalu, i keď pod inými názvami. A chystá sa aj veľké elektrické SUV na báze konceptu Vision 7S. Superb bude teda spolu Kodiaqom jedným z posledných nových mohykánov starej éry. A do rozlúčky nemieni Škoda naliať viac peňazí, než treba. Dokazujú to aj prvé neoficiálne ilustrácie Superbu, ktoré vznikli „odmaskovaním“ predprodukčných prototypov. Postaral sa o to ruský web kolesa.ru, ktorý sa zvykne do reality triafať pomerne presne. A hoci sme evolúciu čakali, pri pohľade na obrázky i tak zarazí malý rozsah zmien. Bežne by sme to označili za facelift. Rozhodne nie za novú generáciu.

Jednoducho, Superb dostane masku v štýle Octavie a Enyaqu. Výraznejšie bočné prelisy, nové kľučky situované priamo v „tornado line“, spätné zrkadlá na nožičkách a oveľa užšie zadné svetlá. Chýbať nebudú nové odtiene lakov karosérie či nový dizajn diskov kolies. Väčšie zmeny očakávame v kabíne, ktorá by mohla konečne dostať hodnotnú palubnú dosku. To preto, že bude súrodencom nového Passatu, s ktorým sa bude vyrábať na spoločnej linke v bratislavskom závode koncernu VW. Tým by sa mohla dotiahnuť na svojho vznešenejšieho súrodenca. Doteraz Superb v spracovaní interiéru, i keď priestrannejšieho, za Passatom zaostával.

Teraz už ale nie je dôvod zachovávať v segmente áut so spaľovacími motormi takú prísnu koncernovú hierarchiu, z čoho bude Superb nepochybne ťažiť. Zastúpené budú naftové a benzínové 4-valce aj mild-hybridná technológia. Chýbať nemá ani plug-in hybrid, pravdepodobne už s výkonnejším motorom 1,5 TSI a väčšou batériou, ktorá umožní dlhší dojazd v elektrickom móde. Viac sa dozvieme s blížiacou sa jesennou premiérou. Evolúcia by ale pre Superb nemala byť veľkou nevýhodou. Dizajn z pera talentovaného Jozefa Kabaňa je stále aktuálny a navyše príde Superb o mnohých konkurentov. Zo sesterského Passatu bude už len kombi Variant a ďalšie manistreamové značky to už s klasickou strednou triedou balia.