Titul profesora ešte evidentne nezaručuje, že jeho nositeľ je intelektuál. Aspoň o tom svedčí nápad profesora občianskeho a obchodného práva na nemeckej Humboldtovej univerzite. Ten na sociálnych sieťach v rozsiahlom príspevku naznačil, že globálne otepľovanie možno skutočne spomaliť len vtedy, „keď šoférovanie začne bolieť“ peňaženky majiteľov áut. A preto by sa mala zvýšiť cena benzínu na sto eur za liter.
Bachmann napísal: „Až keď liter stojí 100 eur alebo viac, naši spoluobčania začnú pomaly uvažovať o tom, či sa predsa len nezaobídu bez auta. Auto si už môžu dovoliť aj tí úplne najchudobnejší… Šoférovanie musí bolieť, aby sme si vynútili prechod na dopravný prostriedok šetrnejší k emisiám CO2.“
Ľudia podľa Bachmanna v skutočnosti autá vôbec nepotrebujú tak, ako sa domnievajú, len sú podľa neho príliš leniví. Prejsť na hromadnú dopravu podľa neho možno všade, aj na vidieku. „ (Aj) na vidieku sú autobusy a vlaky. Samozrejme, že tam nejazdia každých päť minút, ale to je cena za to, ak si chcete dovoliť mať dom na vidieku,“ vysvetlil profesor práva pre nemecký Bild a doplnil: „To je (bohužiaľ) cena, ktorú musíte zaplatiť za ochranu klímy. Problém s mobilitou je, že sme si zvykli na blahobyt pre každého… je to na úkor planéty a ostatných.“
Ako by nemecký profesor riešil nákladnú dopravu, ako by mali fungovať napríklad ľudia s postihnutím, alebo ktorí sa starajú o nemobilných, čo s dopravou tam, kde je verejná doprava ekonomicky nevýhodná a prečo by mali byť autá iba výsadou najbohatších sme sa nedozvedeli. Po vlne kritiky zo všetkých strán totiž svoj obsiahly post zmazal, avšak s poznámkou, že „Nemcom možno vziať čokoľvek, s výnimkou piva a auta“.