Prémiové automobilky súťažia aj na poli svetelnej technológie. Tá prechádzala obrovským vývojom od halogénových žiaroviek cez xenónové a bi-xenónové svetlá až k tým diódovým a laserovým. Taký Mercedes-Benz na laserové svetlá nikdy neprešiel, vždy tvrdil, že výkonné LED svetlá s matrixovou technológiou stačia. Napokon jeho Digital Light s 2,6 milióna pixelov považuje za najlepšie možné riešenie. Zato BMW a Audi laserové svetlá do sériovej výroby zaviedli. Paradoxom je, že BMW túto technológiu v súčasnosti opúšťa a podľa vzoru Mercedesu-Benz sa vracia k lepšie regulovateľným diódam. Prvým príkladom je nová generácia BMW 5. Zato Audi chce laseru ostať verné. A navyše posunúť túto technológiu o stupienok vyššie.
Spolu s modernizovaným Audi Q8 totiž predstavuje aj nové laserové svetlá Audi Laser Matrix LED. Ako vyplýva z názvu, ide o spojenie matrixovej technológie a laseru. V každom reflektore je spolu 24 LED diód a jedna vysokovýkonná laserová dióda. Laserové svetlo sa aktivuje po prekročení rýchlosti 70 km/h a výrazne predĺži dosah diaľkových svetiel, približne na 600 metrov. Svetlá sú ľahko rozpoznateľné vďaka modrému ambientnému osvetleniu, zabudovanému do reflektorov. Vychytávkou sú denné svetlá, ktoré umožňujú vybrať si jednu zo štyroch grafík priamo cez rozhranie MMI. A aby Q8 nezaostávalo ani vzadu, je vybavené zadnými svetlami na báze OLED, ktoré vyžarujú svetlo plošne. Svetlá umožňujú voliť aj rôzne uvítacie a rozlúčkové sekvencie.