Európska komisia by mala zabrániť zdaneniu elektrických vozidiel obchodovaných medzi Európskou úniou a Veľkou Britániou od januára budúceho roku. Na tento krok ju vyzýva Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).
Server Autonews.com píše, že v stávke je, či sa na elektromobily, s ktorými sa obchoduje medzi Spojeným kráľovstvom a EÚ, bude od budúceho roka vzťahovať 10-percentné clo, ak budú viac ako 45 percent ich hodnoty predstavovať diely, nepochádzajúce z EÚ alebo Spojeného kráľovstva, taktiež batérie musia pochádzať z týchto regiónov.
Ak Európska komisia nezasiahne a na vývoz elektromobilov z únie do Británie zavedie clo vo výške 10 percent, tak by to počas nasledujúcich troch rokov mohlo stáť výrobcov áut v Únii približne 4,3 miliardy eur a hrozí, že sa výroba elektrických áut v rámci EÚ zníži až o pol milióna.
Britský premiér Rishi Sunak a európski výrobcovia automobilov chcú preto predĺžiť plánované obdobie postupného zavádzania cla o ďalšie tri roky, čo poskytne viac času na rozvoj dodávateľského reťazca batérií v regióne. Predstavitelia EÚ však tomuto kroku zatiaľ nie sú príliš naklonení aj keď by zavedenia cla de facto znamenalo posilnenie čínskeho vplyvu v tomto sektore, čo je presne opak toho, čo Únia v tomto období chce.