Medzi Veľkou Britániou a EÚ sa schyľuje k obchodnej vojne. Kvôli elektromobilom

Stellantis tvrdí, že jeho britské závody Vauxhall (Opel) môžu byť v prípade nenájdenia zhody zatvorené a o miesta prídu tisícky ľudí.

28.09.2023 12:00
EÚ / Veľká Británia / Brexit / Foto: ,
Ak EÚ nezasiahne a na vývoz elektromobilov z únie do Británie zavedie clo vo výške 10 percent, tak by to počas nasledujúcich troch rokov mohlo stáť výrobcov áut v Únii približne 4,3 miliardy eur.
debata

Európska komisia by mala zabrániť zdaneniu elektrických vozidiel obchodovaných medzi Európskou úniou a Veľkou Britániou od januára budúceho roku. Na tento krok ju vyzýva Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

Server Autonews.com píše, že v stávke je, či sa na elektromobily, s ktorými sa obchoduje medzi Spojeným kráľovstvom a EÚ, bude od budúceho roka vzťahovať 10-percentné clo, ak budú viac ako 45 percent ich hodnoty predstavovať diely, nepochádzajúce z EÚ alebo Spojeného kráľovstva, taktiež batérie musia pochádzať z týchto regiónov.

Peter Badík zo spoločnosti GreenWay: Elektromobily sú aj o mentálnom nastavení
Video

Ak Európska komisia nezasiahne a na vývoz elektromobilov z únie do Británie zavedie clo vo výške 10 percent, tak by to počas nasledujúcich troch rokov mohlo stáť výrobcov áut v Únii približne 4,3 miliardy eur a hrozí, že sa výroba elektrických áut v rámci EÚ zníži až o pol milióna.

Britský premiér Rishi Sunak a európski výrobcovia automobilov chcú preto predĺžiť plánované obdobie postupného zavádzania cla o ďalšie tri roky, čo poskytne viac času na rozvoj dodávateľského reťazca batérií v regióne. Predstavitelia EÚ však tomuto kroku zatiaľ nie sú príliš naklonení aj keď by zavedenia cla de facto znamenalo posilnenie čínskeho vplyvu v tomto sektore, čo je presne opak toho, čo Únia v tomto období chce.

debata chyba
Viac na túto tému: #Brexit #obchodná vojna #clá na autá
Články podľa značiek