Budúcnosť Fordu v Európe je neistá. Podľa údajov Európskeho združenia výrobcov áut (ACEA) klesol jeho podiel na európskom trhu za prvé štyri mesiace tohto roku na 3,7 percenta zo 4,5 percenta v predchádzajúcom roku. A nie je to krátkodobý výkyv. Podiel Fordu na európskom trhu klesá už niekoľko rokov a za posledné sa znížil o viac ako polovicu z 8,2 percenta, ktoré ešte mal v roku 2006.
O absencii serióznej koncepcie svedčia aj kroky jeho európskeho vedenia. To ešte minulý rok oznámilo, že v roku 2025 zatvorí svoj závod v nemeckom Saarlouise, kde 6 000 zamestnancov montovalo Focus (jeho výroba končí bez náhrady). Aktuálne ich je už len 4 500. V marci tohto roku svoje predošlé rozhodnutie o zatvorení fabriky Ford odvolal. Vraj bude fungovať aj po ukončení výroby Focusu – a to minimálne do roku 2032. Avšak tam zostane len tisíc zamestnancov a nebudú sa tam po roku 2025 vyrábať žiadne Focusy. Továreň vraj pobeží v „obmedzenom režime“, aby prilákala nových investorov.
Potom sa začiatkom júna tohto roku objavila informácia, že Ford rokuje o odpredaji fabriky v Saarlouise „čínskym záujemcom“. Prišli od nich dokonca dve ponuky – jedna pochádzala od BYD , najväčšej automobilky v Číne, zatiaľ čo ďalšia zahŕňa niekoľko menších čínskych automobiliek, podľa ľudí oboznámených so situáciou bola dohoda „na spadnutie“ a podpísať sa mala do konca septembra.
Ibaže napokon z nej nič nie je, čínski záujemcovia sa po preskúmaní všetkých okolností napokon rozhodli v rozhovoroch o predaji fabriky nepokračovať. Predstavitelia automobilky vyhlásili, že sa zrejme vrátia k pôvodnému zámeru „fungovania v obmedzenom režime“. To značí, že zo súčasných 4 500 ľudí by v nej zostalo pracovať len približne tisíc. Vraj by tam mohlo vzniknúť technologické centrum, oznámil Ford bez zverejnenia ďalších podrobností. Odborári sú rozčarovaní a chcú s vedením fabriky v najbližších dňoch pokračovať v rozhovoroch.