Ampere chce byť európskou jednotkou v predaji elektroáut. Zamestnáva 11 000 ľudí

Šéfom Ampere, bývalej elektrickej divízie Renaultu, je jeden z najznámejších manažérov v automotive - Luca De Meo. Má za cieľ o 40 percent znížiť náklady na výrobu elektromobilov,

13.11.2023 14:00
renault blog 1667904753029 Foto:
Renault osamostatnil svoju elektrickú divíziu pod názvom Ampere. Tá v budúcom roku vstúpi aj na burzu.
debata

Ampere, pôvodne elektrická divízia Renaultu, je od 1. novembra samostatnou elektrickou divíziou s obrovskými ambíciami – chcela by sa stať európskym lídrom v predaji elektromobilov. Aj preto sa jej výkonným riaditeľom stal samotný šéf skupiny Renault, Luca de Meo. Pri tejto príležitosti Ampere ukázala aj svoje nové logo, vychádzajúce z loga Renaultu:

Nové logo Ampere vychádza z loga Renaultu. Foto: Ampere
ampere Nové logo Ampere vychádza z loga Renaultu.

Do spoločnosti investovali aj sesterské aliančné automobilky Renaultu – Nissan 600 miliónov eur a Mitsubishi 200 miliónov eur. Ďalším investorom by mal byť známy výrobca čipov, spoločnosť Qualcomm. V budúcom roku by Ampere mala vstúpiť na burzu, od čoho očakáva navýšenie svojich financií o 8 až 10 miliárd eur, analytici však tvrdia, že vstup na burzu jej vynesie „len“ 3 až 5 miliárd eur.

Ampere tvrdí, že zamestnáva viac ako 11 000 ľudí, z ktorých tretinu tvoria inžinieri, a chce sa stať sa európskym lídrom na trhu elektrických vozidiel, pokiaľ ide o technológie a konkurencieschop­nosť. Preto je jedným z jej hlavných cieľov do roku 2027 až o 40 percent znížiť náklady na výrobu elektroáut, čím by sa stala konkurencieschopnou aj čínskym automobilkám, snažiacim sa nielen na domácom trhu, ale už aj v Európe.

Preto bude aj jej portfólio tvoriť menej modelov, čo zefektívni výrobu, čas potrebný na výrobu jedného auta by sa mal dostať na úroveň 10 hodín. Ampere má tri továrne v severnom Francúzsku. Batérie pre svoje autá nakúpi od čínsko-japonského výrobcu AESC Envision a francúzskeho start-upu Verkor, ktoré majú výrobu v blízkosti závodov Ampere.

O prítomnosti a budúcnosti značiek Renault a Dacia hovorí PR manažérka spoločnosti Renault Slovensko Ivana Obadalová:
Video

Ampere plánuje ročne vyrábať až 400 000 elektro­mobilov v porovnaní s menej ako 50 000 elektrickými vozidlami Renault Megane a Kangoo predanými minulý rok. Produkcia by mala dosiahnuť 600 000 elektroáut v roku 2026 a milión v roku 2031. Tento odvážny cieľ chce naplniť s portfóliom šiestich elektromobilov, uvádzaných postupne do roku 2030. K nim sa radí aj už existujúci Megane E-Tech a obnovená verzia kedysi legendárneho Renaultu R5, ktorá má byť vo svojej elektrickej inkarnácii uvedená na trh v budúcom roku.

So svojou súčasnou zostavou Renault uviedol, že je tretím najväčším predajcom elektrických vozidiel v Európe v roku 2022, po Tesle a Volkswagene.

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #elektromobily #Luca de Meo #Ampere
Články podľa značiek