Svet elektromobilov nutne potrebuje novú generáciu batérií. Aby boli elektromobily lacnejšie, ľahšie, mali dlhší dojazd a rýchlejšie sa nabíjali. Minimálne jeden z týchto faktorov rieši nová batéria startupu Our Next Energy z Michiganu. Vyvinul totiž batériu Gemini s vysokou energetickou hustotou. Využíva duálnu chémiu, teda súčasne dva rozdielne typy článkov, z ktorých každý má jedinečné chemické zloženie. Lítium-železo-fosfátová (LFP) katóda, ktorá má nízku energetickú hustotu, má byť primárnym zdrojom energie pre elektromotory. ONE tvrdí, že zvládne 99 % každodenných povinností a poskytne dojazd približne 200 km.
Keď je primárny článok vyčerpaný, prichádza na rad druhý článok bez anódy s vysokou hustotou energie, ktorý je odvodený z patentovaného materiálu bohatého na mangán a používa minimálne kobalt a nikel. Spoločnosť tiež tvrdí, že batéria Gemini znižuje spotrebu lítia až o 20 a grafitu o 60 percent, čo pomáha znižovať náklady a tiež dosah na životné prostredie. Napájanie z článku bez anódy údajne prebieha cez patentovaný prevodník jednosmerného prúdu. Schopnosti batérie Gemini predviedol startup na luxusnom BMW iX, do ktorého ju zabudoval.
Výsledok? Nemecké SUV zvládne podľa „povoľnejšej“ európskej metodiky WLTP až 978 km na jedno nabitie. Ale aj podľa prísnejšej americkej normy EPA je to veľmi slušných 820 km, minimálne o 230 km viac ako bežné BMW iX xDrive50 s dojazdom 521 km (EPA). Je tu však jedno ale. Batéria zatiaľ nie je pripravená pre výrobu. Hovorca ONE pre Car and Driver povedal, že vývoj Gemini naďalej pokračuje, pričom ďalším krokom bude nový prototyp v spolupráci s nemenovanou automobilkou. Načasovanie výroby má závisieť od potrieb potenciálnych zákazníkov.