Celé sa to začalo v roku 1995, keď sa Coca-Cola rozhodla pre špeciálnu vianočnú reklamnú kampaň v televízii. Tej sa zhostila známa reklamná agentúra W.B. Doner. Vytvorila vianočný kamión, presnejšie celú karavánu vianočných kamiónov. Išlo však len o klam. Žiaden vianočný kamión v skutočnosti neexistoval. Vyrobené boli len tri rekvizity 18-kolesových súprav. O dnes už typické osvetlenie s 30-tisíc žiarovkami sa postarala spoločnosť Industrial Light and Magic, ktorá pracovala na filmových trhákoch, akými boli Star Wars, Dobyvatelia stratenej archy alebo Forrest Gump.
Takto vyzerala reklama s vianočným kamiónom v roku 1995
Pomocou špeciálnych efektov sa podarilo z týchto rekvizít vytvoriť ďalšie klony a z nich celú karavánu, ktorá v televíznej reklame prechádzala zasneženou krajinou, mestami či údoliami. Vianočnú atmosféru dotvorilo tradičné zobrazenie Santa Calausa na návesoch, ktoré pre Coca-Colu navrhol v roku 1931 umelec Haddon Sundblom. Už o rok neskôr ponúkla Coca-Cola špeciálne vianočné balenie Coca-Coly so Santa Clausom, inšpirované práve karavánou kamiónov. Dostupné bolo spočiatku v USA, vo Veľkej Británii, v Austrálii, Južnej Afrike, Singapure či na Filipínach.
V roku 1998 sa už reklama vianočnej karavány vysielala vo viac ako sto krajinách celého sveta. V roku 1999 natočila Coca-Cola novú verziu v zasneženom Vancouveri, v ktorej účinkovalo až 40 hercov. Rozprávala príbeh o nákladných autách, ktorý „ožíval“ pred chlapcom a jeho starým otcom, keď si doma čítali rozprávkovú knihu. Stále však išlo o ilúziu vytvorenú pomocou rekvizít a efektov. Skutočné vianočné kamióny postavila Coca-Cola až v roku 2001, teda šesť rokov po odvysielaní prvej reklamy. Vianočná karavána sa následne vydala naprieč Amerikou.
A toto je reklamný spot z roku 2010
Len čo sa reklamná kampaň presťahovala z televíznych obrazoviek do reality, Coca-Cola stiahla televízne šoty. S tými sa však nechceli rozlúčiť samotní fanúšikovia vianočných kamiónov. Za šesť rokov sa stala karavána taká populárna, že pre mnohých akoby sa bez kamiónov na obrazovke Vianoce ani nezačali. Coca-Cola reagovala návratom kampane do televízií. Európania si však na slávne kamióny museli počkať až do roku 2010, pretože rozprávkový kamión bol dlhé roky len americkým fenoménom. Až na prelome dekád odštartovala Coca-Cola turné v Európe.
Obzvlášť populárne sa stali kamióny vo Veľkej Británii a v Nemecku. V roku 2013 už asi dva milióny ľudí navštívili webovú stránku Coca-Coly, aby zistili, kedy sa v ich blízkosti objaví vianočný kamión. Na Twitteri bol odkaz „HolidaysAreComing“ tweetovaný viac ako 57-miliónkrát. Dopyt po tejto atrakcii vzrástol natoľko, že Coca-Cola musela v roku 2015 rozšíriť flotilu, inak by nedokázal navštíviť dostatočný počet miest. V Roku 2017 sa po prvýkrát objavil Christmas Trucks v Austrálii.
V posledných rokoch sa Coca-Cola spojila s britskými charitatívnymi organizáciami, aby sa pokúsili pomôcť tým, ktorí to potrebujú, a zároveň im na cestách prinášali radosť. V roku 2019 značka spolupracovala s organizáciou Crisis pre ľudí bez domova, aby zvýšila povedomie o tomto probléme a zároveň vyzbierala peniaze darovaním zálohy za každú plechovku odovzdanú v ich recyklačných nádobách počas prehliadky kamiónu. Tento rok sa Coca-Cola rozhodla, že počas sviatkov daruje ekvivalent až 100 000 jedál tým, ktorí to potrebujú.