Porsche Taycan Turbo GT takmer vyprášilo v ‘zelenom pekle‘ Rimac Nevera

Nová verzia elektrického Porsche Taycan síce chorvátsky elektrický hyperšport neporazila, no k jeho výkonu sa priblížila na dohľad. A to za štvrtinovú cenu. Stále však nestíha svojim súrodencom so spaľovacími motormi.

16.01.2024 14:00
Porsche Taycan Turbo GT - Nurburgring 2023 Foto:
Nová verzia Taycanu Turbo GT na okruhu Nürburgring ukázala, že za štvrtinovú cenu dokáže dýchať na krk Rimacu Nevera s výkonom 1 400 kW. A Teslu S Plaid nechala za sebou o neskutočných 18 sekúnd.
debata

Porsche vyvíja novú verziu elektrického Taycanu. Tú najvýkonnejšiu v histórii. Má ísť o Taycan Turbo GT, ktorý sa postaví nad súčasný Taycan Turbo S, ktorý produkuje 460 kW. Pôjde o skutočný extrém, čo už Porsche stihlo dokázať na kultovom okruhu nemeckom Nürburgring. S predprodukčným prototypom, ešte zahaleným maskovaním, no zato už s mohutným krídlom na „zadku“, zdolalo 20 832-metrový okruh „zeleného pekla“ za 7 minút 7,55 sekundy. Týmto výkonom porazilo Teslu S Plaid s časom 7 minút 25,23 sekundy a vzalo jej rekord medzi sériovo vyrábanými elektromobilmi. A to s náskokom o takmer 18 sekúnd, čo je na pretekárskej dráhe skutočná večnosť.

Pozrite si ako prebiehala rekordná jazda Porsche Taycan Turbo GT

Úplný rekord medzi elektromobilmi to ale nebol. Je tu totiž ešte chorvátsky elektrický extrém Rimac Nevera, ktorý zvládol Nürburgring ešte o 2,25 sekundy rýchlejšie. Po jazde Porsche Taycan Turbo GT ale jeho výkon vskutku vybledol. Má síce v talóne 1 400 kW, ale stojí dva milióny eur. Súčasné najvýkonnejšie Porsche Taycan Turbo S začína na 207 000 eurách a aj keby bolo Turbo GT o 100 000 eur drahšie, stále pôjde len o zlomok ceny Nevery. Podľa neoficiálnych informácií má mať elektrická strela zo Zuffenhausenu vďaka tretiemu elektromotoru výkon 1 000 koní (735 kW). O to viac zahanbila Neveru s obrovským výkonovým náskokom.

Za volantom novej elektrickej rakety zo... Foto: Porsche
Porsche Taycan Turbo GT - Nurburgring 2023 Za volantom novej elektrickej rakety zo Zuffenhausenu sedel továrenský jazdec Lars Kern.

Radosť Porsche však trochu zatieňuje skutočnosť, že ani najsilnejší Taycan všetkých čias, napriek brutálnemu výkonu, stále nepokoril klasické modely Porsche. Lepší čas zajazdilo jeho Porsche 918 Spyder už v roku 2013. No a nová generácia Porsche 911 GT3 RS čas zredukovala dokonca na 6 minút a 54,99 sekundy. Jednoducho, recept nízkej hmotnosti na okruhu stále funguje a elektromobily s ťažkými batériami nedokážu prekročiť svoj tieň. I tak je výkon Taycanu Turbo GT, za volantom ktorého sedel továrenský jazdec Lars Kern, úctyhodný. Uvidíme, ako zareaguje Rimac, keďže skutočnosť, že mu Porsche dýcha na krk, sa mu asi nepáči.

Podľa neoficiálnych informácií má mať Taycan... Foto: Porsche
Porsche Taycan Turbo GT - Nurburgring 2023 Podľa neoficiálnych informácií má mať Taycan Turbo GT vďaka tretiemu elektromotoru výkon 1 000 koní (735 kW).

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche Taycan #Rimac #Rimac Nevera #Porsche Taycan Turbo GT
Články podľa značiek