Porsche vyvíja novú verziu elektrického Taycanu. Tú najvýkonnejšiu v histórii. Má ísť o Taycan Turbo GT, ktorý sa postaví nad súčasný Taycan Turbo S, ktorý produkuje 460 kW. Pôjde o skutočný extrém, čo už Porsche stihlo dokázať na kultovom okruhu nemeckom Nürburgring. S predprodukčným prototypom, ešte zahaleným maskovaním, no zato už s mohutným krídlom na „zadku“, zdolalo 20 832-metrový okruh „zeleného pekla“ za 7 minút 7,55 sekundy. Týmto výkonom porazilo Teslu S Plaid s časom 7 minút 25,23 sekundy a vzalo jej rekord medzi sériovo vyrábanými elektromobilmi. A to s náskokom o takmer 18 sekúnd, čo je na pretekárskej dráhe skutočná večnosť.
Pozrite si ako prebiehala rekordná jazda Porsche Taycan Turbo GT
Úplný rekord medzi elektromobilmi to ale nebol. Je tu totiž ešte chorvátsky elektrický extrém Rimac Nevera, ktorý zvládol Nürburgring ešte o 2,25 sekundy rýchlejšie. Po jazde Porsche Taycan Turbo GT ale jeho výkon vskutku vybledol. Má síce v talóne 1 400 kW, ale stojí dva milióny eur. Súčasné najvýkonnejšie Porsche Taycan Turbo S začína na 207 000 eurách a aj keby bolo Turbo GT o 100 000 eur drahšie, stále pôjde len o zlomok ceny Nevery. Podľa neoficiálnych informácií má mať elektrická strela zo Zuffenhausenu vďaka tretiemu elektromotoru výkon 1 000 koní (735 kW). O to viac zahanbila Neveru s obrovským výkonovým náskokom.
Radosť Porsche však trochu zatieňuje skutočnosť, že ani najsilnejší Taycan všetkých čias, napriek brutálnemu výkonu, stále nepokoril klasické modely Porsche. Lepší čas zajazdilo jeho Porsche 918 Spyder už v roku 2013. No a nová generácia Porsche 911 GT3 RS čas zredukovala dokonca na 6 minút a 54,99 sekundy. Jednoducho, recept nízkej hmotnosti na okruhu stále funguje a elektromobily s ťažkými batériami nedokážu prekročiť svoj tieň. I tak je výkon Taycanu Turbo GT, za volantom ktorého sedel továrenský jazdec Lars Kern, úctyhodný. Uvidíme, ako zareaguje Rimac, keďže skutočnosť, že mu Porsche dýcha na krk, sa mu asi nepáči.