Stellantis prekvapil vyhlásením, že sa rozhodol ako prvý veľký koncern v Európe spustiť sériovú výrobu vodíkových dodávok. A rozhodne pritom „netrochári“ – palivové články bude poháňať hneď osem rôznych modelov, konkrétne ide o Citroën ë-Jumpy a ë-Jumper, Fiat Professional E-Scudo a E-Ducato, Opel/Vauxhall Vivaro a Movano a Peugeot E- Expert a E-Boxer.
„Rozhodnutie začať na našich výrobných linkách produkovať stredne veľké a veľké dodávky s palivovými článkami je naplnením nášho záväzku udržať si vedúcu pozíciu vo vývoji špičkovej vodíkovej technológie a sprístupniť ju našim najnáročnejším zákazníkom,“ povedal Jean-Michel Billig, technologický riaditeľ spoločnosti Stellantis pre vývoj vozidiel na vodíkové palivové články.
Vodíkové verzie dodávok sú určené pre intenzívne používanie zo strany klientov, sú založené na technológii použitej v elektromobiloch s nulovými emisiami, no na rozdiel od nich ponúkajú krátke časy tankovania a nie je nijako obmedzená ich maximálna nosnosť. Stredne veľké dodávky využívajú druhú generáciu palivových článkov a majú v rámci svojho segmentu rekordný dojazd. Stredne veľké vany možno natankovať za 4 minúty a ich deklarovaný dojazd je 400 kilometrov, veľké dodávky sa tankujú o miútu dlhšie a ich dojazd je ešte o sto kilometrov vyšší.
Stellantis v oficiálnom vyhlásení ďalej uviedol, že väčšie dodávky bude vyrábať vo svojom závode v Gliwiciach v južnom Poľsku a stredne veľké dodávky v Hordain v severnom Francúzsku.