Športovým autám za čias socializmu vietor do plachiet príliš nefúkal. Automobilky za železnou oponou chrlili „masovky“. Škoda bola výnimkou. V roku 1970 predstavila pôvabné kupé 110 R odvodené zo Škody 100/110 a neskôr jeho nástupcov v podobe Škody Garde a Škody Rapid. Ak vylúčime zopár exemplárov Wartburgu Sport Coupé a Dacie 1310/1410 Sport, boli jedinými masovo vyrábanými športovými autami za železnou oponou. Nevznikli však pre blaho obyvateľstva, ale najmä ako zdroj valút pre komunistickú ekonomiku, ktorá zúfalo zháňala tvrdú menu na nákup technológií zo zahraničia. Športové škodovky tak mierili najmä na Západ.
Podobný osud má aj exemplár Škody Rapid z roku 1985, ktorý sa práve objavil v českej inzercii. Nejde však o bežnú „rapidku“. Niekoľko kusov tohto kupé, vyrábaného v rokoch 1984 až 1990, sa totiž dostalo do rúk úpravcov – špecialistov na kabriolety. Okrem českého Metalexu sa takouto prestavbou zaoberala aj britská spoločnosť LLD, pár úpravcov z Belgicka či Kanady a rakúska firma Gräf & Stift. Od poslednej menovanej pochádza strieborný Rapid Cabriolet. Je extrémne vzácny, pretože Gräf & Stift upravil len desať Rapidov a na rozdiel od mnohých iných úpravcov, neponechal karosérii ani strešný oblúk. Na konverziu bola použitá súprava nemeckej firmy Meise. Predávaný kus vyzerá k svetu. Má sivostrieborný lak a maximum „exportných“ doplnkov – napríklad zliatinové disky kolies. Plátenná strecha má byť v bezchybnom stave.
Interiér obsahuje športové sedadlá a prístrojový panel s otáčkomerom. Pre Rapidy bol štandardom aj cyklovač stieračov, uzamykateľná priehradka pred spolujazdcom a koženkové čalúnenie. Predávaný exemplár má navyše štvorramenný volant. Pod kapotou je 4-valec 1,2 OHV. Ten má mať podľa údajov v inzeráte výkon 50 kW, čo je o štyri viac, ako mal bežný Rapid 120. Prekvapuje aj ďalší údaj. Otvorený Rapid má mať totiž maximálnu rýchlosť len 110 km/h. Nie je to vylúčené, pretože prestavba si pravdepodobne vyžiadala vystuženie podvozka a častí karosérie, čo zvýšilo hmotnosť. No a najlepšia nebude ani aerodynamika. Keby ste si ale predsa chceli dopriať takúto socialistickú jazdu s vetrom vo vlasoch, pripravte si 550 000 českých korún, čo je približne 22 000 eur.