Renault a výrobca nákladných vozidiel Volvo Group založili koncom marca nový start-up, ktorého cieľom je stať sa silným hráčom na trhu s elektrickými úžitkovými autami s modulárnou konštrukciou. Obe automobilky v ňom majú 45-percentný podiel a každá z nich v najbližších troch rokoch investuje do firmy po 300 miliónoch eur. Tretím do partie bude spoločnosť CMA CGM, ktorá má prostredníctvom svojho energetického fondu PULSE investovať do spoločného podniku v rovnakom časovom rámci 120 miliónov dolárov.
Flexis bude sídliť vo Francúzsku a plne elektrické dodávky bude vyrábať v závode Renaultu v Sandouville. Závod prijme v priebehu nasledujúcich štyroch rokov 550 ľudí. Dodávky ponesú, práve s odkazom na svoju modularitu, pracovné označenie Flexis. Šéf skupiny Renault Luca de Meo sa vyjadril, že „svojim spôsobom budú Teslou medzi úžitkovými autami".
A zrejme to nebudú len reči do vetra – Volvo aj Renault majú s úžitkovými autami obrovské skúsenosti a a prvý model Flexis plánujú oficiálne predstaviť už v roku 2026. Nebude sa však tak volať, ale zrejme sa bude predávať pod značkou Renault Trucks a spoločnosť ich ponúkne aj ďalším s tým, že si ich budú môcť preznačiť a predávať pod vlastným logom.
Prvý model Flexis – súčasť radu troch dodávkových vozidiel prezentovaných na tlačovej konferencii – bude uvedený na trh v roku 2026. De Meo sľúbil, že na základe špeciálnej skateboardovej, respektíve lego architektúry „úplne zmení“ bežné vnímanie dodávky. Nové dodávky sa majú so „skejtbordovou architektúrou“ dokázať dokonale prispôsobiť požiadavkám klientov a podľa de Mea to rozhodne nebudú „biele krabice s naftovým motorom pod kapotou“.
Dávame do pozornosti Hlasujte a vyhrajte v čitateľskej ankete ELEKTRICKÉ AUTO ROKA skvelé ceny!Prvý model by mal mať približne rozmery Renaultu Kangoo s tým, že bude podstatne vyšší a jeho prednosťami bude dokonalé využitie priestoru (kapacitou by mal byť porovnateľný s Renaultom Traffic) a špičková manévrovateľnosť s polomerom otáčania, aký majú malé autá segmentu B. Pôjde o „dodávku na poslednú míľu“, teda o auto, určené hlavne kuriérom na rozvoz tovaru na kratšie vzdialenosti a s veľa zastávkami. Tomu bude prispôsobený aj vnútorný priestor tak, aby kuriéri mohli nakladať a vykladať tovar čo najrýchlejšie a s maximálnou efektivitou.
Dodávky budú mať kvôli rýchlemu nabíjaniu 800 V architektúru, na výber budú dve batérie s odlišnými a zatiaľ nešpecifikovanými kapacitami a softvérová architektúra im umožní „učiť sa“ pravidelné trasy tak, aby po nich jazdili čo najefektívnejšie.