Čakanie na novú generáciu Lancie Ypsilon je priam nekonečné. Tá súčasná totiž prišla na trh v roku 2011. Od roku 2017 sa predáva už iba na Apeninskom polostrove. Paradoxne, predajom to nijako zvlášť neublížilo. Taliani totiž tohto štýlového mestského krpca priam milujú. Ročne sa preň rozhodne asi 40 000 zákazníkov. A tak sa Lancia Ypsilon, odvodená z Fiatu 500, dočkala dokonca niekoľkých modernizácií. Posledná prebehla pred necelými dvoma rokmi. Počas života aktuálnej generácie sa toho však zmenilo oveľa viac. Najprv „sfúzoval“ Fiat s Chryslerom, čím vznikol koncern FCA, a potom sa FCA spojil s bývalým koncernom PSA, čím vznikol gigant Stellantis. A pod jeho krídlami má Lancia naplánovaný veľký comeback.
Čítajte viac Lancia Pu-Ra HPE Concept: Toto je symbol znovuzrodeniaZačne práve novou generáciou Lancie Ypsilon. Bude to prvá plne elektrická Lancia a zároveň posledná, ktorá ešte ponúkne variant so spaľovacím motorom. Jej základom sa stane platforma CMP/e-CMP, ktorú poznáme z Peugeotu 208 alebo Opelu Corsa. Premiéra síce ešte neprebehla, ale novú „ypsilonku“ si môžeme pozrieť už dnes, a to v podstate bez kamufláže. Máme tu totiž ďalšie špionážne snímky novinky, ktorá vyrazila do ulíc počas natáčania reklamného spotu. A zdá sa, že dizajnéri si zasa až tak veľa práce nedali. Lancia Ypsilon totiž nezaprie príbuznú siluetu s Peugeotom 208. Možno ešte bližšiu, než má Peugeot 208 s Opelom Corsa. Ypsilon však nesie niektoré prvky, inšpirované vlaňajšou štúdiou Pu-Ra HPE Concept, ktorá naznačila štylistické smerovanie značky.
Tak napríklad vpredu vidíme svetelné linky, ktoré odkazujú na kalich, typický pre slávne modely značky. Zadnej časti zasa dominujú kruhové svetlá, akoby prevzaté z legendárneho Stratosu. Vpredu ani vzadu nechýba výrazný nápis Lancia. Veľkým prekvapením by nemala byť ani technika. Pod kapotou sa bude nepochybne nachádzať mild-hybridný 3-valec 1,2 PureTech v rôznych výkonových verziách, dobre známy z Peugeotov, Citroënov či Opelov. Druhou alternatívou bude elektrická verzia, ktorej predný elektromotor by mal mať 115 kW a batéria využiteľnú kapacitu 51 kWh. To by malo stačiť na dojazd približne 300 km. V každom prípade bude nová generácia napriek rozsiahlej unifikácii predstavovať veľký pokrok. Viac sa ale dozvieme na premiére plánovanej 26. marca počas autosalóna v Ženeve.
Čítajte viac Lancia Ypsilon: Bizarná predpremiéra. Ukradnutý prototyp skončil v kanáli