Voxan Wattman: Tento superbajk tankuje zo zásuvky!

Na elektrické bicykle či skútre sme si už zvykli, ale čo takto namontovať elektromotor aj do poriadneho superbajku? Presne to urobila francúzska spoločnosť Voxan. Jej model Wattman má šprintovať na rýchlosť 160 km/h pod päť sekúnd!

22.12.2013 06:00
debata
Elektrický superbajk má výkon 147 kW, teda... Foto: Voxan
Voxan Wattman Elektrický superbajk má výkon 147 kW, teda rovných 200 koní. Batérie s kapacitou 12,8 kWh postačujú na prevádzku do vzdialenosti 180 km.

Už prvý pohľad na tohto nekapotovaného naháča nasvedčuje, že pôjde o poriadne žihadlo. Napokon, za jeho dizajnom stojí vo svete motoriek ostrieľaný Sacha Lakic. Na konte má už niekoľko kúskov pre samotný Voxan, francúzsku značku, ktorá sa špecializuje na kusovú výrobu atypických super motocyklov, ale aj niekoľko návrhov pre podstatne známejšiu Yamahu, Piaggio či Bimoto.

Zvláštnosťou konštrukcie Wattmanu je absentujúci rám. Jeho funkciu na seba prevzal hliníkový nosný box, v ktorom je umiestnené kompletné pohonné ústrojenstvo aj s batériami. Zvyšok motorky je naň doslova „priskrutkovaný“ vrátane prednej vidlice, dvojitých zadných ramien či čiastočnej kapotáže so sedadlom. Nie je to však žiadna ľahká váha. Wattman má hmotnosť 350 kg, čo je predsa len viac, ako majú ultraľahké superbajky.

Nabíjanie na 80 % kapacity akumulátorov trvá... Foto: Voxan
Voxan Wattman Nabíjanie na 80 % kapacity akumulátorov trvá cez konektor Cobo II len pol hodiny.

Dôvodom je samozrejme zásoba akumulátorov. Wattman si so sebou vozí 12,8 kWh elektrickej energie, čo je asi polovica kapacity moderných elektromobilov, akými sú Nissan Leaf, BMW i3 či Mitsuibishi i-MiEV. To stačí na dojazd približne 180 kilometrov. A musí to byť poriadne adrenalínová jazda. Výkon elektromotora s hodnotou 147 kW a krútiaci moment 200 Nm, dostupný už od nula otáčok, dáva totiž Wattmanu fantastickú dynamiku.

K šprintu na stovku mu stačí 3,4 sekundy a na dosiahnutie rýchlosti 160 km/h ich nepotrebuje viac ako šesť. Maximálka je však obmedzená na 170 km/h. Po vybití akumulátorov musí ísť Wattman do zásuvky. Vďaka integrovanej nabíjačke s konektorom Cobo II dokážu batérie prijať 80 % kapacity už za pol hodiny. Z bežnej zásuvky je to pochopiteľne podstatne dlhšie.

Za dizajnom Wattmanu stojí známy Sacha Lakic.... Foto: Voxan
Voxan Wattman Za dizajnom Wattmanu stojí známy Sacha Lakic. Pracoval aj pre Piaggio, Yamahu či Bimoto.

Koľko bude táto elektrická hračka stáť, firma Voxan, sídliaca v Monaku, zatiaľ neprezradila. Wattmanu však verí a očakáva, že sa jej bude dariť viac ako v minulosti. Vo svojej krátkej histórii, siahajúcej do roku 1995, totiž už dvakrát menila majiteľa. Najprv v roku 2002 a potom v roku 2009. V súčasnosti ju vlastní výrobca elektromobilov Venturi.

Voxan Wattman
Voxan Wattman
+9Voxan Wattman

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Voxan #Wattman #superbajk #elektromotocykel
Články podľa značiek