Práve RC8 by mala zamiešať karty v sérii World Superbike. Pomôcť by jej mal k tomu úplne nový dvojvalcový agregát V75?, ktorý vyvinuli pre tento stroj. Váži iba 64 kilogramov, čo spolu s papierovým výkonom 113,8 kW (155 koní) pri 10 000 ot/min robí vrásky konkurencii z Talianska. Pozornosť treba venovať krútiacemu momentu, ktorého maximálna hodnota 120 Nm vrcholí už pri 8 000 ot/min.
Pre nový model vyvinuli chrbticový rám z chromo-molybdénových rúriek, vďaka čomu sa jeho hmotnosť znížila na 7,5 kilogramu. Konštrukčnou novinkou je dvojdielna kyvná vidlica. Kvalitné odpruženie od firmy WP je plne nastaviteľné.
KTM stavilo na istotu, a preto na RC8 sú brzdy značky Brembo, s ktorou má rakúsky sused dlhoročné skúsenosti. O spomalenie sa starajú vpredu dva 320 mm kotúče spolu z radiálne uchytenými štvorpiestikovými strmeňmi. Vzadu sa nachádza dvojpiestik s kotúčom priemeru 220 mm.
Ergonómia motocykla je na vysokej úrovni, o čom svedčí fakt, že skoro všetky časti, s ktorými prichádza jazdec do styku, sú nastaviteľné. Vďaka nastaviteľným riadidlám, stupačkám, sedadlu, radiacej a brzdovej páky si svoje miesto nájde jazdec každej postavy.
Pochvalu si zaslúži celková hmotnoť, ktorá so všetkými náplňami nepresiahne 200 kilogramov.