Honda Monkey je známa najmä ako ikona 70. rokov. Jej história však siaha podstatne ďalej. Až do roku 1961. Vznikla ako detská hračka pre zábavný park Tama Tech v Tokiu. Bola však natoľko úspešná, že Honda prišla s jej cestnou verziou a v roku 1963 ju začala vyvážať do USA a Európy. Neprehliadnuteľná bola nielen vďaka miniatúrnym rozmerom, malým 5-palcovým kolesám, ale aj chrómovej nádrži a vysokým sklopným riadidlám. Netrvalo dlho a „japonská opica“ si získala rýchlo svetovú popularitu.
V roku 1969 sa kolesá motocykla zväčšili na osem palcov a od roku 1970 sa model stal ešte obľúbenejším vďaka rýchlo demontovateľným vidliciam. To umožnilo ľahučkú motorku naložiť do kufra auta. Zlomovým bol rok 1978. Stroj získal nový vzhľad s nádržou v tvare kvapky a trojstupňovú prevodovku s odstredivou spojkou, čo jazdu podstatne uľahčilo. Do Monkey sa doslova zamilovali karavanisti, ktorí si ju brali namiesto bicyklov na rodinné dovolenky.
Po nedávnom úspechu ostro rezaného MSX125, ktorý uspokojil požiadavky záujemcov o modernú a univerzálnu malú mestskú motorku, nastal podľa Hondy čas na návrat názvu Monkey a znovuzrodenie stroja pripraveného pre mestá 21. storočia. To všetko s úctou k tradícii. Nový model preto prísne rešpektuje klasický štýl tejto dizajnovej ikony. Lichobežníková silueta zvýrazňuje kompaktnú dĺžku. Nechýba lesklá 5,6-litrová palivová nádrž lakovaná rovnakou farbou ako rám ani historické logo Old Wing.
Česť originálu vzdávajú aj chrómované blatníky, kryt výfuku, okrúhle zrkadlá či zdvihnuté riadidlá. Reinkarnácia klasického vzhľadu je však pretkaná modernými technológiami. Monkey má kruhový LCD displej s rýchlomerom a palubným počítačom, ktorý pri aktivácii zapaľovania zabliká. Všetky svetlá sú vybavené LED diódami. Kľúč je vybavený tlačidlom, po stlačení ktorého Monkey zabliká a uľahčí majiteľovi nájsť svoj stroj na preplnenom parkovisku. O bezpečnosť sa stará sériovo dodávané ABS.
O pohon sa opäť stará horizontálny vzduchom chladený jednovalec s rozvodom SOHC a objemom 125 ccm. Je jednoduchý a robustný. Aj vďaka elektronickému vstrekovaniu paliva PGM-FI disponuje výkonom 6,9 kW pri 7 000 a krútiacim momentom 11 Nm pri 5 250 otáčkach za minútu. Štvorstupňová prevodovka znižuje spotrebu paliva na 1,5 l/100 km. Oceľový základný rám nesie zadné kyvné rameno a inverznú prednú vidlicu
Rázvor je len 1 155 mm a pohotovostná hmotnosť iba 107 kg. Mäkké sedadlo vo výške 775 mm je kvôli komfortu vyrobené z uretánovej peny s vysokou hustotou. O bezpečné zastavenie sa starajú kotúčové brzdy s priemerom 220, respektíve 190 mm na zadnom kolese. Ploché 12-palcové kolesá s blokovým dezénom sú zárukou hladkej jazdy. Monkey bude pre rok 2018 k dispozícii v troch farebných schémach. Bielej Ross, kombinovanej so žltou Banana, perleťovou črervenou Nebula alebo lesklou perleťovou čiernou Peral Shining.