Foto: BMW Motorrad
BMW sa na Motorrad Techday 2018 v Miramas vo Francúzsku pochválilo konceptom motocyklu s autopilotom. Sympatické je, že nová technológia je integrovaná do sériového endura R 1200 GS. Na prvý pohľad si tak nevšimnete takmer žiadne odlišnosti. Napriek tomu je experimentálne enduropriam naložené elektronikou. Tá sa ale skrýva v troch kufroch. Vďaka nej vie jazdiť aj bez jazdca. BMW Motorrad však tvrdí, že plne autonómny režim motocykla nie je cieľom. Ide o platformu pre vývoj nových systémov a funkcií, ktoré jazdca podporia v krízových situáciách a zvýšia jeho pohodlie a pôžitok z jazdy.
Tím bude zhromažďovať nové poznatky v súvislosti s dynamikou, aby vedel systém s predstihom odhaliť hroziace nebezpečenstvo a následne zareagovať. Jazdcovi by tak uľahčil náročný manéver alebo prípadne by zabránil kolízii alebo pádu pri nízkej rýchlosti. Nosičom autonómnej technológie je BMW R 1200 GS s dvojvalcovým boxerom s objemom 1 170 ccm a výkonom 125 kW. Jeho 125 Nm spracováva šesťstupňová prevodovka, v tomto prípade robotizovaná. Experimentálnym strojom nadväzuje výrobca na predchádzajúce koncepty ConnectedRide z roku 2017, ktorý vychádzal z motocykla R 1200 RS a futuristickú štúdiu Vision Next 100 z roku 2016 so systémom automatického vyvažovania.
BMW má autonómnu motorku. Jazdí celkom sama!
Autonómne riadenie si už hľadá cestu do osobných či úžitkových áut. Bokom však v budúcnosti neostanú ani motocykle. BMW Motorrad ukazuje, že sa to dá. Jeho enduro R 1200 GS zvládne pohyb aj bez jazdca.
© Autorské práva vyhradené