Prvý trojkolesový skúter Piaggio MP3 bol na trh uvedený ešte v roku 2006. Svojim ikonickým dizajnom a exkluzívnym patentovaným systémom zavesenia kolies si okamžite získal obrovskú popularitu, čo v reči čísiel znamená 230 000 predaných kusov za 16 rokov existencie.
Novinku spoznáte hneď. Kompletne prepracovaná je predná kapotáž s novou horizontálnou skupinou LED svetiel. Vďaka premiestneniu chladiča do spodnej časti stroja, medzi predné kolesá a podlahu, sa uprostred predného štítu otvára menší a športovejší vzduchový prieduch s charakteristickou trojrozmernou voštinovou mriežkou. Podbehy nechávajú väčšiu časť kolies odkrytú a blatníky sú farebne zladené s ostatnými plastovými plochami. Nový tvar má aj predný štít.
Nová generácia prichádza nielen s kompletne prepracovaným dizajnom, ale stále zostáva aj hi-tech mopedom. Je prvým skútrom na svete vybaveným systémom ARAS (Advanced Rider Assistance Systems) s inovatívnym paketom asistenčných funkcií založených na zobrazovacej technológii Imaging Radar 4D, vyvinutej vývojovým oddelením Piaggio pre robotiku v Bostone v USA.
K tomu všetkému nový MP3 ponúka plne farebný 7“ TFT prístrojový panel, najväčší v segmente, bezkľúčové štartovanie, konektivitu s navigáciou a vo verzii Exclusive 530 HPE tempomat a spiatočku s cúvacou kamerou.
Piaggio MP3 využíva výkonné motoroy HPE. Konkrétne 400 HPE a Piaggio MP3 400 HPE Sport zdieľajú variant 400 cm3 s výkonom cez 35 k, top verzia Exclusive má úplne nový motor 530 HPE s rekordným výkonom pre túto triedu cez 44 koní. Súčasťou tohto radu je aj Piaggio MP3 300 HPE, ktoré ponúka rovnakú trojkolesovú technológiu, ale vyznačuje sa kompaktnejšími rozmermi a menším výkonom
Nový motor 530 HPE sa môže pochváliť maximálnym výkonom 32,5 kW (44,2 k) pri 7250 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 50 Nm pri 5250 ot./min. Vychádza z predchádzajúceho agregátu s objemom 500 cm3, ktorý už predtým bol najvýkonnejším jednovalcom v segmente trojkolesových skútrov. V podstate si zachováva rovnaký rekordný výkon, ale dosahuje ho v nižších otáčkach, rovnako ako maximálny krútiaci moment.
Piaggio MP3 530 HPE Exclusive | Technické údaje |
---|---|
Motor | Štvortaktný jednovalec MASTER HPE |
Zdvihový objem motora | 530 cm3 |
Výkon | 32,5 kW (44,2 ) pri 7250 ot/min |
Prevodovka | automatická s variátorom a spiatočkou |
Predné pneumatiky | bezdušové 110/70–13” |
Zadná pneumatika | bezdušová 140/70–14'' |
Dĺžka/šírka | 2 160 mm / 815 mm |
Rázvor | 1 550 mm |
Výška sedla | 790 mm |
Objem palivovej nádrže | 13,7 litrov (vrátane rezervy 2 litrov) |
Spotreba (WMTC) | 4 l/100 km |
Emisie CO2 (WMTC) | 93 g/km |
Emisná norma | Euro 5 |
Jazdec má pred sebou úplne nový 7“ plne farebný TFT displej, najväčší v segmente trojkolesových skútrov a ovládacie prvky na riadidlách boli kompletne prepracované v duchu logiky motocykla. Celkovo vylepšená je aj ergonómia: jazdná pozícia je pohodlnejšia vďaka malým, ale významným zmenám v trojuholníku sedadlo-stúpačky-riadidlá.
Tie sú o 10 mm vyššie a posunuté dozadu, zatiaľ čo stúpačky boli znížené o 20 mm. To sa premieta do uvoľnenejšej jazdnej polohy a lepšej kontroly nad strojom. Úplne nové je sedlo jazdca aj spolujazdca, ktoré má teraz viac pozdĺžneho priestoru a môže sa pohodlnejšie držať vyšších madiel.
Ceny:
• Piaggio MP3 300 – 6 599 eur
• Piaggio MP3 300 SPORT – 6 799 eur
• Nový Piaggio MP3 400 HPE RST – 9 799 eur
• Nový Piaggio MP3 400 HPE Sport RST – 10 699 eur