Veľké Renaulty žijú - prichádza Latitude

Kým väčšina "mainstreamových" značiek kapitulovala na luxusnú triedu áut a prenechala ju prémiovým výrobcom, francúzsky kosoštvorec sa nevzdáva.

07.09.2010 06:37
Renault Latitude Foto:
Renault Latitude
debata (3)

Renault je neoblomný. Po neúspechu Vel Satisu príde opäť s luxusným modelom vyššej triedy, ktorý by mal nadviazať na niekdajšie úspechy legendárnej dvadsaťpäťky z osemdesiatych a Safrane z deväťdesiatych ro­kov.

Renault tvrdí, že Latitude bude úspešný. Foto: Renault
Renault Latitude Renault tvrdí, že Latitude bude úspešný.

Vlajková loď ponesie meno Latitude, no v skutočnosti pôjde o technologický kompilát menšej Laguny a kórejského Samsungu SM5 spolu s komponentmi sesterského Nissanu. Tým sa, samozrejme, podarilo zoškrtať vývojové náklady na minimum.

Tvrdiť však, že Latitude je len vyšperkovanou Lagunou, by bolo nespravodlivé. Veď dĺžkou 4887 mm je takmer o 200 mm dlhšia. To má priniesť posádke priestorový komfort, na ktorý sú zvyknutí len zákazníci vyšších tried. Renault tiež tvrdí, že Latitude má rekordnú šírku interiéru vo výške lakťov s hodnotou 1460 mm.

Zadná viacprvková náprava je dielom Nissanu. Foto: Renault
Renault Latitude Zadná viacprvková náprava je dielom Nissanu.

Dizajn interiéru vychádza jasne z Laguny. Prepracovaná je len stredová konzola a tunel, ktoré sú širšie. Vo výbave sa objaví navigačný systém TomTom, panoramatická otvárateľná strecha, masážne sedadlá či výkonný audiosystém Bose a trojzónová klimatizácia. O bezpečnosť sa postará osem airbagov a stabilizačný systém ESP.

Interiér sa inšpiroval Lagunou. Foto: Renault
Renault Latitude Interiér sa inšpiroval Lagunou.

Pod zadným vekom ponúkne Latitude veľkorysý batožinový priestor s objemom 477 litrov, prípadne až 511 bez rezervného kolesa.

Kariéru odštartuje Latitude s piatimi motormi. Základom je benzínový dvojliter M4R 2.0 (103 kW) spolupracujúci výlučne s kontinuálnou prevodovkou CVT. Spoločnosť mu bude robiť silnejší 4-valec VQ25 2.5i (130 kW) kombinovaný so 6-stupňovým automatom. Na vybrané trhy dorazí Latitude aj so 6-valcom V4Y 3.5 V6. Pre Európu budú však zaujímavejšie dieselové alternatívy. Vybrať si budete môcť zo 4-valcov 2.0 dCi (110 alebo 127 kW) a luxusného 6-valca 3.0 dCi (177 kW). Dieselové 4-valce budú jedinými verziami s manuálnou prevodovkou.

Vo výbave bude aj masážne sedadlo vodiča. Foto: Renault
Renault Latitude Vo výbave bude aj masážne sedadlo vodiča.

Podvozok Latitude využíva prednú nápravu z Laguny, no zadná viacprvková náprava s nezávislým zavesením od Nissanu má prispieť k výrazne väčšiemu komfortu a kvalite jazdných vlastností.

Latitude, ktorý vznikol v spolupráci vývojových centier koncernu Renault Group v Paríži a Južnej Kóreii, bude schádzať z výrobných liniek kórejského závodu Renault-Samsung-Motors spolu s Koleosom. Svetový debut absolvoval na práve prebiehajúcom autosalóne v Moskve. V Rusku má totiž Renault silnú pozíciu. Len za prvý polrok tohto roka tu predal viac ako 50 000 áut. Zaujímavosťou však je, že ruská a európska verzia sa budú od seba odlišovať nielen tvarom prednej masky či svetlami, ale dokonca aj palubnou doskou. Európska modifikácia sa chytá na premiéru v Paríži.

Latitude bude mať len málo konkurentov. Foto: Renault
Renault Latitude Latitude bude mať len málo konkurentov.

Výhodou Latitude sa môže stať skutočnosť, že s výnimkou Škody Superb nebude mať priameho súpera. Do minulosti totiž odchádzajú poslední neprémioví mohykáni od Alfy Romeo 166 cez Lanciu Thesis, Peugeot 607 až po Citroën C6 a s ich nástupcami sa v blízkej budúcnosti ani nepočíta.

Rozmery
Dĺžka/šírka/výška (mm) 4887/1832/1483
Rázvor náprav (mm) 2760
Technické údaje
Motory 2.0 R4 2.5 R4 3.5 V6 2.0 dCi 2.0 dCi 3.0 V6 dCi
Výkon (kW) 103 130 110 127 177
Krútiaci moment (Nm) 191 233 320 360 450

.

3 debata chyba
Články podľa značiek