Výstupné výkonové parametre obidvoch motorov (1.9 TDI PD vs. 1.6 TDI CR) sú navlas rovnaké, rozdiely tu však predsa len nejaké sú. Odhliadnuc od toho, že menší agregát dosahuje max. krútiaci moment v širšom otáčkovom rozsahu a max. výkon vo vyšších otáčkach, je navonok najvýraznejším rozdielom nižšia spotreba a menej emisií motora 1.6 TDI CR.
Hoci má nový motor rovnaký výkon a krútiaci moment, podľa skúseností s rovnako motorizovanou Octaviou je jeho vnímanie spoza volantu iné. Kým totiž starý motor 1.9 TDI PD podporený veľkým objemom a lepšou termodynamickou účinnosťou danou vyšším kompresným pomerom krásne ťahal už od voľnobehu, menší motor 1.6 TDI CR dostáva chuť k životu až vo vyšších otáčkach. Hoci to papierové údaje neudávajú, menší motor je tesne nad voľnobehom skutočne o niečo letargickejší. Pri 1500 otáčkach je však už jeho turbodúchadlo dostatočne roztočené a nič mu nebráni v tom, aby dosiahol sľubovaný max. krútiaci moment. Situácia sa mení vo vyšších otáčkach, kedy má menší motor viac chuti k životu, zatiaľ čo ťah starého agregátu 1.9 TDI PD rýchlo vädne.
Podľa dostupných údajov s novým motorom klesne max. rýchlosť liftbacku zo 190 na 188 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa nemení. Kombinovaná spotreba by mala klesnúť z 5,7 na rovných 5 l/100 km a produkcia CO2 zo 149 na 130 g/km.
Technické údaje | ||
Motor | 1.9 TDI PD | 1.6 TDI CR |
Zdvihový objem (cm3) | 1896 | 1598 |
Vŕtanie x zdvih (mm) | 79,5 × 95,5 | 79,5 × 80,5 |
Ventilový rozvod | OHC 8V | DOHC 16V |
Kompresný pomer | 18,5:1 | 16,5:1 |
Vstrekovací tlak (bar) | 2000 | 1700 |
Max. výkon (kW/min-1) | 77/4000 | 77/4400 |
Max. krút. moment (Nm/min-1) | 250/1900 | 250/1500–2500 |
.