Automobilka s bleskom v znaku je totiž prvým nemecký zástupcom v tejto triede. Ako inak, Mokka má konkurovať silným japonským hráčom. Napríklad Nissanu Juke, Nissanu Qashqai či dokonca Mitsubishi ASX a jeho francúzskym súrodencom Citroënu C4 Aircros a Peugeotu 4008. Za súperov však Opel označil aj Škodu Yeti. Širokému rozptylu konkurencie zodpovedajú rozmery. Dĺžkou 4278 mm je Mokka napríklad dlhšia ako Nissan Juke, alebo ako Škoda Yeti, no o čosi kratšia ako Qashqai či Mitsubishi ASX. Že si verí, naznačuje už názvom, ktorý odkazuje na silne koncentrovanú taliansku kávu.

Mokku postavili na platforme budúcej generácie Corsy s rázvorom predĺženým o 30 mm (2555 mm) a zadnou nápravou prevzatou z Oplu Meriva. Na tomto kompaktnom formáte vzniklo robustné MPV so svalnatými proporciami, vyššou svetlou výškou a dobre chráneným podvozkom pomocou plastových lemov podbehov, nárazníkov a blatníkov.
Rozmery a objemy | |
---|---|
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4278/1777/1658 |
Rázvor náprav (mm) | 2555 |
Objem kufra (l) | 356 – 1372/45 |
Mokka ponúka priestranný interiér pre piatich pasažierov, ktorí sedia vyššie a vzpriamenejšie ako v bežných hatchbackoch. Tí vpredu sa môžu tešiť z ergonomických sedadiel ocenených asociáciou zdravotných expertov AGR. Dizajn palubnej dosky, prístrojového panelu či stredovej konzoly vychádza zo súčasných modelov Oplu, pridáva však nový šilt navigácie či zaujímavé dekorácie prerastajúce až do predných dverí. Atmosféru môže oživiť dvojfarebné spracovanie palubnej dosky.

Myslelo sa aj na variabilitu. Kufor má slušných 356 litrov pre batožinu a po sklopení zadných operadiel do roviny s dvojitým dnom vzrastie úžitkový objem až na 1372. Okrem toho je v interiéri 19 praktických odkladacích schránok vrátane dvojitej schránky pred spolujazdcom. Za príplatok možno získať dnes už legendárny výsuvný zadný nosič FlexFix, ktorý aj s adaptérom odvezie tri bicykle a pritom nebráni vstupu do kufra.
Sympatické je, že Opel uvoľnil pre Mokku svoje najnovšie bezpečnostné asistenčné systémy. Bude tak prvým kompaktným SUV s adaptívnymi natáčacími svetlami AFL+ tretej generácie s ôsmimi režimami činnosti, čítačkou dopravných značiek TSR, zvukovou signalizáciou rizika kolízie s vpredu idúcim vozidlom FCA, alebo upozornením na nedobrovoľné opustenie jazdného pruhu LDW. Viaceré z nich pracujú na základe kamerového systému Opel Eye. Sériový stabilizačný systém ESP+ dostal do vienka dve nové funkcie, takzvaný hill holder (HSA) pre rozjazd od kopca a hill descent control (HDC), pre kontrolu bezpečného klesania.
Pod kapotou bude na výber z troch motorov vybavených úsporným stop-štart systémom. Základom je atmosférický 4-valec 1.6 Ecotec (85 kW). Silnejšiu alternatívu tvorí motor 1.4 Turbo (103 kW) a diesel 1.7 CDTi (96 kW). Okrem motora 1,6 Ecotec sú všetky ostatné agregáty spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pre oba však bude k dispozícii aj 6-stupňový automat a pohon oboch náprav. Kým pri 1.4 Turbo je súčasťou vybavenia, pre diesely si zaň priplatíte.
Štvorkolka Mokky využíva elektronickú elektro-hydraulickú medzinápravovú spojku. Za normálnych okolností je všetka sila prenášaná na predné kolesá. Počas akcelerácie, jazdy v zákrutách či v zlých adhéznych podmienkach, a teda nie až po preklze predných kolies, vie však Mokka poslať až 50 % hnacej energie k zadnej náprave. To jej zabezpečí solídne jazdné vlastnosti nielen v ľahšom teréne, ale aj na vode, blate či v snehu. Celý systém pritom váži len 65 kg a môže využívať jednoduchú zadnú vlečnú nápravu. A k tomu pridáva Mokka vo všetkých verziách predný samosvorný diferenciál. Aj Mokka 4×2 si tak dokáže poradiť lepšie s klzkými povrchmi ako bežné autá s predným náhonom.

Nie je tajomstvom, že Opel Mokka bude mať dvoch koncernových súrodencov – Chverolet Trax a Buick Encore. Preto neprekvapí, že napriek príslušnosti k nemeckej značke sa o jeho výrobu postará závod GM v kórejskom Ulsane. Na náš trh bola uvedená v decembri. Základná verzia 1.6 Ecotec 4×2 začína na 16 490 eurách.
Technické údaje | ||||
---|---|---|---|---|
Verzia | 1.6 4×2 | 1.4 Turbo 4×4 | 1.7 CDTI 4×2 | 1.7 CDTI 4×4 |
Zdvihový objem (ccm) | 1598 | 1364 | 1686 | 1686 |
Max. výkon (kW/ot.) | 85/4000 | 103/4900 | 96/4000 | 96/4000 |
Krút. moment (Nm/ot.) | 155/4000 | 200/1850 | 300/2000 | 300/2000 |
Max. rýchlosť (km/h) | 174 | 195 | 186 | 182 |
0 – 100 km/h (s) | 12,3 | 9,8 | 9,6 | 10,5 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 6,5 | 6,4 | 4,5 | 5,3 |