Vyznávačom off-roadovej klasiky za ním však asi bude trochu ľúto. Robustný dizajn, rebrinový rám, tuhá zadná náprava a redukčná prevodovka odchádzajú do minulosti. Nové Sorento so samonosnou karosériou, nezávislým zavesením všetkých kolies a samočinnou štvorkolkou mieri z prašných ciest priamo na asfalt. Hovorme mu teda SUV, či ako zdôrazňuje Kia – CUV (Crossover Utility Vehicle).
Tomu zodpovedá aj „civilizovanejší“ dizajn. Sorento je síce dlhšie a širšie, no zároveň nižšie a bohatšie na módne prelisy a mäkké krivky. Predná maska, takzvaný tigrí grill, ho jasne začleňuje do novej generácie vozidiel tohto kórejského výrobcu. Odbúraním rámového podvozku schudlo o vyše 215 kg a menší odpor kladie aj vzduchu. Aerodynamický koeficient cx klesol z 0,425 na priaznivejšiu hodnotu 0,38.
Sorento by ste nespoznali ani v interiéri. Jednoduché geometrické tvary palubnej dosky sú minulosťou. Posádku môže po prvý raz rozmaznávať takými luxusnými prvkami ako optitrónovým posvietením prístrojov, bezkľúčovým štartovaním, dvojzónovou klimatizáciou, dvojdielnou panoramatickou strechou či cúvacou kamerou. Už v sérii obsahuje stabilizačný systém ESP a šesť airbagov. Svoje schopnosti v ochrane posádky napokon dokázalo ziskom piatich hviezdičiek v testoch Euro NCAP.
Za príplatok bude schopné prepravovať až siedmich pasažierov. Po rozložení tretieho radu sedadiel sa však batožinový priestor Sorenta „scvrkne“ z 531 na 155 litrov.
Aj keď Kia tvrdí, že zmenou koncepcie z off-roadu na SUV Sorento nestratilo nič zo svojich jazdných schopností mimo asfaltu, spoľahnúť sa tu môže už iba na samočinné priraďovanie pohonu zadnej nápravy, hill-holder a kontrolu klesania. Dopriať si ho bude môcť dokonca aj vo verziách s predným náhonom. V tomto prípade môže v teréne ťažiť jedine z väčšej svetlej výšky. Výrazne lepšie správanie na bežných cestách je výsledkom nezávislého zavesenia kolies a tvrdšieho naladenia podvozku.
Pod prednou kapotou zaujali miesto dva úplne nové motory. Benzínový 4-valec 2.4i radu Theta II (129 kW) s variabilným časovaním ventilov a pre Európu omnoho zaujímavejší turdiesel 2.2 CRDi s mimoriadne priaznivým výkonom 145 kW. Pre oba motory je pripravená 6-stupňová automatická prevodovka. Nižšia hmotnosť a lepšia aerodynamika znamenajú výrazne nižšiu spotrebu. Dieselová verzia sa s manuálnou prevodovkou uspokojí priemerne len so 6,6 litra nafty.
Kia Sorento dorazila na slovenský trh v závere roka 2009. V priebehu tohto roka pribudne v ponuke aj slabší a lacnejší diesel 2.0 CRDi VGT (110 kW) známy z iných modelov Kie. Najlacnejšie Sorento 2.4 CVVT 2WD stojí 23 990 a diesel 2.2 CRDi s pohonom 4WD 30 490 eur.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4685/1885/1710 |
Rázvor náprav (mm) | 2700 |
Batožin. priestor/nádrž (l) | 531/70 |
Technické parametre | ||
Motor | 2.4 CVVT (4WD) | 2.2 CRDi VGT (4WD) |
Počet valcov/ventilov | 4/16 DOHC | 4/16 DOHC |
Zdvihový objem (cm3) | 2349 | 2199 |
Max. výkon (kW/ot.) | 128/6000 | 145/3800 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 225/3750 | 421 –436/1800 |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 | 190 |
0 – 100 km/h (s) | 11,1 | 9,6 |
Spotreba na 100 km (l) | 8,7 | 6,6 |
.