Zmien na Discovery 4 je však predsa len o čosi viac, aby šlo len o facelift. Pod kapotou sa objavil nový úžasný diesel z Jaguara a tuningu sa nevyhol ani podvozok.
Discovery odštartoval kariéru presne pred dvadsiatimi rokmi. A hoci malo ísť o vľúdnejšiu verziu drsného Defenderu, úrovňou komfortu mal vždy bližšie k svojmu „snobskému“ súrodencovi, veľkému Range Roveru. Nie náhodou sa práve Discovery stal najpopulárnejším modelom Land Roveru. Štvrtá generácia Discovery doviedla tento proces na vrchol.
Celkom nové svetlá
Discovery je nabitý rovnocennou technikou, aj keď v trochu menšom formáte a prijateľnejšej cene. Dizajn podstúpil síce len evolučné retuše, no výmena svetelnej techniky je neprehliadnuteľná. Predné reflektory s LED-technológiou denných svetiel posilňujú jeho technologický imidž. Za príplatok sú k dispozícii dokonca adaptívne svetlá so samočinným prepínaním diaľkového a stretávacieho režimu na základe údajov kamery. Podobne efektné sú zadné svetlá výlučne na báze „letiek“. Povinnú omladzovaciu kúru uzatvárajú preštylizované, tentoraz lakované nárazníky, maska s dvojicou lamiel v štýle Range Roveru či nová ponuka dizajnu 19– a 20-palcových diskov kolies.
Na palube prvá trieda
Interiér sa definitívne zbavil lacných plastov. Postarala sa o to najmä nová stredová konzola s úplne prepracovanou pozíciou prvkov. Nový je multifunkčný volant a prístrojový panel s 5-palcovým displejom so zobrazením základných funkcií o vozidle vrátane režimu pre navigáciu. Ovládač systému Terrain Response sa presunul viac dopredu. Sedadlá dostali dlhšie sedacie časti a lepšiu bočnú oporu. Za príplatok môže byť interiér vybavený tretím radom sedadiel.
Luxusnú atmosféru dotvára ambientné diódové osvetlenie. Pri štartovaní a uzamykaní už nebudete potrebovať vyberať kľúč z vrecka a pri parkovaní vám pomôže kamera a displej so zobrazením trajektórií. Špičkový zvuk zabezpečí 14-reproduktorová sústava Harman/Kardonb Premium Logic 7 kompatibilná s iPodom.
V teréne opäť výkonnejší
Posilnené boli aj terénne technológie. Systém Terrain Response s piatimi jazdnými režimami dostal zlepšený program pre jazdu v piesku, takzvaný Sand Lounch Control, ktorý zabraňuje zahrabaniu sa do mäkkých podkladov. Systém na kontrolu klesania Down Hill Assistent doplnil takzvaný Gradient Release Control, ktorý pozvoľna znižuje účinok bŕzd po uvoľnení brzdového pedála. Pri prudkom klesaní tak zabraňuje náhlym kinetickým zmenám.
Pri orientácii v teréne môže pomáhať vodičovi päť digitálnych kamier vytvárajúcich 360-stupňový obraz tesného okolia vozidla. Využiť ho možno aj pri pripájaní prívesného vozíka. Systém sa ovláda cez dotykový displej. Samozrejmosťou ostáva pneumatické odpruženie so zmenou svetlej výšky a redukčný prevod pre najdrsnejšie podmienky. V tomto smere luxusný Discovery nijako nepoľavil.
Nový diesel od Jaguara
Pod kapotou debutuje nový diesel 3.0 TDV6, ktorý sa len prednedávnom predstavil v Jaguare XF a XJ. Vidlicový 6-valec s výkonom 180 kW exceluje úžasným krútiacim momentom 600 Nm! To je viac ako „vyžmýkali“ konkurenčné bi-turbá od BMW, Mercedesu či Audi. Napriek nárastu výkonu o vyše 20 % v porovnaní so starším motorom 2.7 TDV6 pritom spotreba klesla z 10,2 na 9,3 litra a motor sa zmestí aj do emisných limitov Euro 5.
Nováčikom je aj vidlicový 8-valec 5.0 LV8 (276 kW) nahrádzajúci starší osemvalec 4.4 V8. Aj tu došlo k zníženiu spotreby z 15,0 na 13,9 litra. S výnimkou základného motora 2.7 TDV6 sú ostatné kombinované výlučne so 6-stupňovou prevodovkou so zníženými stratami v hydrodynamickom meniči.
Zdokonalený podvozok
Zlepšeným dynamickým parametrom bol prispôsobený aj podvozok. Discovery 4 má znížené ťažisko, nové tlmiče, no najmä výkonnejšiu brzdovú sústavu prevzatú priamo z najrýchlejšieho Range Roveru Sport. Obvod predných kotúčov má priemer 360 mm.
Discovery 4 mal svetovú premiéru na autosalóne v New Yorku. Už je k dispozícii aj na slovenskom trhu, dodávajú sa však len dieselové verzie.
Rozmery | |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4829/2022/1887 |
Rázvor náprav (mm) | 2885 |
batožin. priestor/nádrž | 1260 – 2558/85 |
Technické parametre | ||||
Motor | 2.7 TDV6 | 3.0 TDV6 | 4.0 V6 | 5.0 V8 |
Počet valcov/ventilov | V6/24 2×DOHC | V6/24 2×DOHC | V6/24 2×DOHC | V8/32 2×DOHC |
Zdvihový objem (cm3) | 2720 | 2993 | 3990 | 4999 |
Max. výkon (kW/ot.) | 140/4000 | 180/4000 | 160/4500 | 276/6500 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 440/1900 | 600/2000 | 360/3000 | 510/3500 |
Max. rýchlosť (km/h) | 180 | 180 | 180 | 195 |
0 – 100 km/h (s) | 12,7 | 9,6 | 11,6 | 7,9 |
Spotreba na 100 km (l) | 10,2 | 9,3 | 15,2 | 13,9 |
.