Peugeot predstavil nový model s označením 5008

Nový model tejto francúzskej automobilky sa verejnosti predstaví na septembrovom autosalóne vo Frankfurte. Peugeot 5008 doplní v portfóliu značky model 807 a spolu tak vytvoria dvojčlennú "rodinku" triedy MPV, ktorá je skôr výsadou sesterského Citroënu.

03.06.2009 19:50
Peugeot 5008 Foto:
Novinka 5008 bude mať výstavnú premiéru v septembri a predávať by sa mala už na prelome rokov.
debata

Keď nerátame osobné verzie úžitkových modelov značky Peugeot, model 5008 je iba druhým zástupcom triedy MPV tejto francúzskej automobilky. Svojou dĺžkou 4,53 metra a výškou 1,64 metra je o niečo menší ako model 807, ale zase väčší ako nedávno predstavený crossover 3008. Pravdupo­vediac, pri prvom pohľade na nový model sme si najprv mysleli, že ide o nové fotografie modelu 3008, alebo o nejakú jeho väčšiu verziu, ale neskôr sme zistili, že ide o nový model. Prečo sa však na seba modely značky Peugeot podobajú až do takejto miery, zostáva pre nás záhadou. Ako je možné vidieť aj na fotkách, s modelom 3008 dokonca novinka 5008 zdieľa prístrojovú dosku. Ale aby sme neodbočovali od témy, Peugeot 5008 je menší ako model 807 a veľkosťou sa podobá skôr na sesterský Citroën C4 Picasso. Svojou dĺžkou je väčší ako päťmiestne C4 Picasso, ale kratší ako sedemmiestne Grand Picasso.

Karoséria modelu 5008 má skvelú aerodynamiku:... Foto: Peugeot
Peugeot 5008 Karoséria modelu 5008 má skvelú aerodynamiku: Cx=0,29

Technika

Podvozkovú plošinu zdieľa novinka s už spomínaným veľmi podobným súrodencom, modelom 3008. Podvozok so vzperami McPherson, so spodnými priečnymi ramenami vpredu a s vlečnou nápravou spojenou priečkou vzadu má však svoj pôvod v modeli 308.

Z profilu je Peugeot 5008 dosť podobný modelu... Foto: Peugeot
Peugeot 5008 Z profilu je Peugeot 5008 dosť podobný modelu 3008.

Pod kapotou podobnosť s modelom 3008 pokračuje. K dispozícii budú dve benzínové „1,6-tky“. Atmosférická bude mať výkon 88 kW (120 k) a kombinovanú spotrebu paliva 7,3 litra na 100 km. Tá preplňovaná turbodúchadlom bude mať napriek vyššiemu výkonu, 114 kW (156 k), nižšiu spotrebu – 7,1 litra benzínu na 100 km. Za tento paradoxný rozdiel spotrebe paliva je zrejme zodpovedná prevodovka. Tá v atmosférickej verzii má iba päť stupňov, pričom preplňovaný agregát je kombinovaný so šesťstupňovým manuálom.

Aj zozadu nám nový model trochu pripomína... Foto: Peugeot
Peugeot 5008 Aj zozadu nám nový model trochu pripomína Peugeot 3008.

Ponuku vznetových agregátov otvára známa „1,6-tka“ s výkonom 80 kW (110 k) a v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou spotrebuje 5,4 litra nafty na 100 km. Neskôr bude tento motor k dispozícii aj s robotizovanou prevodovkou, ktorá zníži jeho spotrebu paliva o 0,2 litra na 100 km. Silnejšou vznetovou alternatívou bude dvojliter s výkonom 110 kW (150 k). Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, s ktorou agregát spotrebuje 5,8 litra nafty na 100 km. Rovnaký motor je k dispozícii aj s automatom. V takom prípade je však jeho výkon upravený na 120 kW (163 k) a jeho spotreba paliva narastie na 100 km o rovný liter nafty.

Po sklopení druhého radu sedadiel vznikne rovná... Foto: Peugeot
Peugeot 5008 Po sklopení druhého radu sedadiel vznikne rovná úložná plocha.

Priestranný interiér

Sedemmiestny interiér novinky zaujme obrovským batožinovým priestorom. Jeho objem sa pri sklopených sedadlách v treťom rade pohybuje v závislosti od polohy sedadiel v druhom rade a to od 758 do 823 litrov. Spomínané sedadlá v druhom rade je možné každé zvlášť posúvať v rozmedzí 130 mm, nastavovať si na nich individuálne sklon operadiel, alebo hociktoré z nich úplne sklopiť do podlahy, pričom vznikne rovná plocha takmer rovnobežná s podlahou batožinového priestoru. Pri sklopení všetkých sedadiel vznikne úložný priestor s objemom až 2506 litrov. Sklopiť sa dá aj sedadlo spolujazdca a v tom prípade je možné prepravovať predmety s dĺžkou až 2,76 metra. Okrem toho nájdete v interiéri Peugeotu 5008 menšie odkladacie priestory takmer všade, kde sa pozriete.

K dispozícii je navigácia aj multimediálny... Foto: Peugeot
Peugeot 5008 K dispozícii je navigácia aj multimediálny systém s obrazovkami v opierkach predných sedadiel.

Bohatá výbava

Už v základe bohatá výbava modelu 5008 ešte môže byť doplnená takými prvkami príplatkovej výbavy, ktoré v tejto triede ešte nie sú až také bežné. Za zmienku stojí napríklad „head-up“ displej, aktívny tempomat s dodržiavaním bezpečnej vzdialenosti, či multimediálny systém s obrazovkami v operadlách predných sedadiel. Medzi zaujímavé prvky aktívnej bezpečnosti patrí elektronický systém „Snow Motion“, ktorý simulovaním uzávierky diferenciálu uľahčuje rozjazd na povrchu s nízkou priľnavosťou. Za zmienku tiež stojí panoramatické strešné okno, ktoré svojou plochu až 1,69 m2 prispieva k veľkosti celkovej presklenej plochy. Tá predstavuje až 5,77 m2. Samotné čelné sklo má totiž plochu 1,7 m2.

debata chyba
Články podľa značiek