Model vyvinutý a vyrábaný v Európe spolu so sesterskou Kiou Ceed, dosiahol na starom kontinente rekordné predaje. Za päť rokov sa preň rozhodlo 350 000 zákazníkov. Vo svojom segmente sa prebojoval na šiestu priečku v štatistike najpredávanejších modelov v Európe. To nie je zlá štartovacia čiara pre jeho druhú generáciu, ktorá sa predstavila v septembri vo Frankfurte.
Už prvý pohľad dáva na známosť, že pôvodne konzervatívny model sa vo svojej novej podobe mení na sebavedomého predátora, ktorý si to chce rozdať s tými najlepšími. Do karát hrá Hyundaiu aj „pribrzdený“ vývoj európskej konkurencie či stúpajúci predaj hatchbackov nižšej strednej triedy.
Nový i30 rozvinul naplno súčasný štylistický smer Hyundaiu „fluidic sculpture“, prezentovaný štúdiou ix-sonic spred dvoch rokov. Vládne mu predná hexagonálna maska, bohato dimenzované blatníky a množstvo bočných prelisov. Nechýbajú ani zvlnené LED-diódy denných svetiel v štýle i40, ani zadné svetlá vybavené tou istou technológiou. Rozmery sa však zmenili len nepatrne. Do dĺžky pribudli dva centimetre a do šírky päť milimetrov. Výška je zredukovaná o centimeter.
Rozmery | |
---|---|
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 4300/ 1780//1470 |
Rázvor náprav (mm) | 2650 |
Batožin. priestor/nádrž (l) | 375/53 |
Pri tvorbe interiéru vychádzali dizajnéri z drahšieho modelu i40. Aj preto tu nájdete veľmi kvalitné plasty a množstvo prvkov, akoby patriacich do vyšších modelových radov. Napríklad optitrónové podsvietenie analógových prístrojov Supervision, informačný displej TFT s vysokým rozlíšením a tiež veľký 7-palcový dotykový displej navigácie a audia. K dispozícii je tiež dvojzónová klimatizácia alebo panoramatická strecha s odsúvateľným oknom. Jazdu spríjemní nový posilňovač riadenia Flex Steer s troma režimami účinnosti – Comfort, Normal a Sport.
V bezpečnostnom balíku je sériovo stabilizačný systém ESP, šesť airbagov a za príplatok aj kolenný airbag vodiča. Batožinový priestor vzrástol o 10 % z pôvodných 340 na 375 litrov.
Pod kapotou sa predstaví celkovo šesť motorov. Základom benzínovej ponuky je stokoňový 4-valec 1.4 Gamma (73,2 W). Väčšia „jednašestka“ dosahuje výkon 88 kW a jej verzia GDI s priamym vstrekovaním paliva až 103 kW.
Až 50 % zákazníkov sa však rozhodne pre naftovú alternatívu. Tá štartuje motorom 1.4 CRDi (66 kW) a pokračuje motormi 1.6 CRDi (81 kW) a jeho špičkovou verziou 1.6 CRDi VGT (94 kW) s variabilným turbom.
Technickú vyspelosť demonštruje použitie výlučne 6-stupňových manuálnych prevodoviek. S výnimkou základných agregátov 1.4 Gamma a 1.4 CRDi bude k dispozícii aj 6-stupňový automat. Ekonomike prevádzky napomôže balík úsporných technológií Blue Drive vrátane stop-štart systému Integrated Stop&Go, inteligentnej regulácie alternátora či pneumatík s nízkym valivým odporom.
Aj konštrukciou podvozka bude i30 konkurovať najlepším. Využíva totiž zdokonalené plne nezávislé zavesenie zadných kolies.
O výrobu i30 sa postará český závod Hyudai-Kia v českých Nošoviciach. Hyundai si verí. V Európe chce ročne predať minimálne 120 000 kusov svojej novinky, čo je viac než vo vlaňajšom roku, keď sa mu podarilo umiestniť na trhu rekordných 115 000 i30. Na našom trhu si naň však ešte budeme musieť počkať. Do predaja sa dostane najskôr v marci.
Technické údaje – benzínové motory | |||
---|---|---|---|
Motor | 1.4i | 1.6i | 1.6 GDI |
Zdvihový objem (ccm) | 1396 | 1591 | 1591 |
Max. výkon (kW/ot.) | 73,2/5500 | 88/6300 | 99/6300 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 137/4200 | 156/4800 | 164/4850 |
Technické údaje – naftové motory | |||
---|---|---|---|
Motor | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi VGT |
Zdvihový objem (ccm) | 1396 | 1582 | 1582 |
Max. výkon (kW/ot.) | 66/4000 | 81/4000 | 94/4000 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 220/1500 | 260/1900 | 260/1900 |